Märkes***eritråden...

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Gillar alla skotermärken och kan tänka mig att äga alla av dem förutom yamaha visst de kanske håller men man måste ju lägga minst 40000kr i eftermarknadsdelar för att få dem att gå litegrann ens;) och då går de ändå bara upp och ner för raka fjällsidor utan hinder...
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Ja Yamaha är inget för små och klena personer, dessutom kan man ju vara fet ELLER ha mycket muskler! Ja en apex med turbo kommer till vissa ställen ski-doo inte kan, för att ski-doo inte kan transportera så stora mängder remmar.
 
J

Jona$

Tjock Gubbe, hehe jo vi säger det. Med 192cm aka 120kg kallas det MAN. Men fluffa runt på ditt hemmabygge du !
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Kan då säga en sak, finns ingen skoter som är bättre än den andra. Finns inte en jävla skoter som är sig lik. Alla är sig olika, såsom vi människor. tänk om vi alla människor skulle se ut lika dant och fungera på samma sätt, tänk om det var så i skoterns värld också??
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Ja en skoter är ju inte lik en annan. Summit en sämre RMK, Lynx en beggad Ski-doo. Jag kan inte fatta att folk köper BRP för att köra puder när det finns RMK.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Tjock Gubbe, hehe jo vi säger det. Med 192cm aka 120kg kallas det MAN. Men fluffa runt på ditt hemmabygge du !
Jag är 1 cm kortare än dig och väger in på typ samma så det är inget personangrepp. Det är din skoter jag retar!

(Jag fluffar gärna runt på min hemmabygda summit xm)
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Vi var ett gäng ute i dag på en tur runt 15-20 mil med en del lössnöåkning längs några kraftlinor, alla märken fanns representerade och det var två skotrar som sprängde remmen. :hahaha:

Förmiddag1.jpg
Eftermiddag2.jpg
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Annat är det med skidoo. Min 140 papps skidoo har ju vart suverän. Det enda som hänt är att primären är på väg genom huven :eek:hwell: samt att någon ädelplast nit lossnat från buk skyddet. Kan ni fatta :eviltongue:
 
J

Jona$

Undra när media och konsumenter ska säga ifrån för undermåliga produkter och som testförare.

och till Vildgren, min är inte direkt standard och jag är nöjd :)

 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
ganska sjukt egentligen, köper man en sprillans bil med garanti osv så kör man ju dit den om ciggarettändaren glappar. en ny skoter som skär kan man laga själv pga att man skulle till fjälls helgen efter..

inte för att polaris någonsin haft problem, utan jag tänker ju då framförallt på övriga märken..;)
 

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Har en polare som köpt en Polaris rmk 600 2012. Det sjuka är att den pålitliga och välbeprövade cleanfire 600 motorn skar efter endast 200 mil på mätaren....
Den höll ju länge...
En kompis BRP 800 e-tec höll faktiskt i hela 62 mil, innan den skar...
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
En polares Brp käkade i sig en kolv imorse :) Andra turen sen han hämta ut den :)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Att skotrarna är som de är...vet alla. Dom av alla märken som bara vart lite dåliga tycker vi är bra Det mest underhållande är märkes ***ar som mörkar sitt vingel eller brister i egenskaper och möjlig gör tillverkarnas pissande på oss. Har man haft en dålig dag så ska man in å läsa här :eyebrows: