Märkning av mattan !

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
E

ejwbegysv

Men vad tror dom.... Ska användas för att fånga tjuvskyttar, dom lär ju inte ta bort nummret i mattan innan dom dra iväg på jakt :)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
dom lär ju ska se numret om det är lössnö lr så o man har gasat lite ;p Men tycker dom de e bra så visst får dom väl göra det men det kommer inte att bli nån lösning som håller i varje fall... Blir bara ett h-vete o införa..
 

Mjo

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Umeå Sverige
Klassiskt slöseri på arbete och skattepengar, skulle vara alldeles för lätt att ta bort eller helt enkelt byta matta för dom som hade tänkt göra något olagligt, Erling får nog hitta på nåt annat sätt att ta fast skurkarna
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Möjligtvis en bra idé om dom skulle dela ut nya mattor till alla med valfria kammar på :)
 

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
Visst va de prat om detta för några år sen också?? Om man byter matta kan man ju int sälja den gamla till nån annan. Eller ska man skicka in den för regummering! :eek:

Tanken är väll god men ändå helt kass!
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Jodå, visst har det varit på tapeten tidigare. i NR 1 1992 av Snowmobile skrivs det. Men då spolades det. Får ju hoppas på att det gör det den här gången också...

Skotrar har ju laglig skylltning och inget annat fordon behöver lämna spår efter sig heller... varför vi? Men är man laglig så har man ju förvisso inget å va rädd för... men det torde ju kosta en vacker slant med sådan matta...
 
E

Ej medlem/Inloggad

:D that guy is full of shit!! We dont have things like that in Finland, either does guys in Canada.. Yeah, that piss head is just trying to provoke normal people to stand behind him.

Hopefully stupid ideas like that will never be true.. Next thing would be marking criminals shoes with their personal ID!!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Skulle precis till att säga att de inte alls kör med märkta mattor i Finland, fast du ovan var före : )

Jaa, vad ska man säga? Patetiskt är väl ett passande ord? Verkar som om Erling här inte är införstådd i hur mjuk en matta är och hur lätt det är karva bort lite siffror och bokstäver..

Sen kan man ju fråga sig vem som ska betala kalaset?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Ojojoj, jag skäms över att vara människa när det finns andra av samma art som kommer med såna här idéer! :(

Nu ska jag gå och skämmas lite extra över att det här inlägget gjort mig delaktig i debatten...
 

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Är nog ingen större risk att det skulle bli verklighet. KD-folk har i stort sett ingen respekt alls hos S-folk. När han sedan också far med faktafel åker det nog direkt i soptunnan på Rosenbad.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Märkning av mattan på tapeten - igen!

Som artikeln lyder...

Kommer då inte dom som bedriver olovlig jakt från skoter etc. använda en gammal matta som inte ger ett avtryck av reg. nr. i snön efter sig.

Måste säga att man är nog helt bakom flötet fall man är ute och kör med skotern som ger ifrån sig sitt reg. nr. och jagar olovligt.

Åter igen blir vi laglydiga drabbad av något korkat förslag.

För vem vill förstöra mattan med ett instansat reg. nr.?
 
31 jul 2004
6
0
1
39
Ljusdal
www.stonecold.se
Jag håller med dig fullständigt. Det var väl själva fan...

Samtidigt påstår politikern att det finns krav i Finland och Kanada, vilket det då inte gör, alltså ren lögn. Allt politikerna vill är att skapa sig ett arvode och att förstöra så mycket som möjligt. Jag vet att det inte är så entydigt, men när de gör såna här korkade saker, så mister man ju än mer förtroende för dem.

Jag blir bara less på a tt man inte ska få köra skoter utan att det ska bli en massa ändringar hela tiden.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Alltså inse vilket jobb att märka varenda J*vla skoter!? Helt galet att folk ens ids fundera...
Jag tror inte att det är ett förslag som kommer att gå igenom, men men jag kan ha fel.
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Jahapp,,,

Ja den som kom med iden har nog inte tänkt på att om man har h-kams matta så ser de ju faktiskt ut som om man har vart med en jordfräs där i alla möjliga fören..... tänk efter istället.
 

kanonis

Medlem
17 jan 2005
44
0
1
35
Solna
Öhm när man kör flera i samma spår då? snön smälter, det kommer andra senare på samm led.. man gasar och snösprut lägger sig över.. helt klart den sjukaste ideén jag hört på länge..