Mäta stator Srx 700 -01

Evinrude67

Välkänd medlem
30 apr 2012
158
0
16
Västra Götaland
Hej!


Ska mäta upp statorn på srx:en, någon som vet vad man bör ha för värden? Och vart kontaktstycket sitter? Är också ute efter en Throttle position sensor om nån har en på hyllan:)


Mvh
 

Evinrude67

Välkänd medlem
30 apr 2012
158
0
16
Västra Götaland
Har nu fått igång skotern, var glapp i kontakten till nödstoppen eller statorn men ett stift i kontaktstycket till statorn såg lite bränt ut plasten runt hade smält lite men jag vet inte om det hänt nu.

Den missar när den står på tomgång mest runt 1900rpm ska byta tändkablar och se om det hjälper, men kan det vara en spole som börjar bli dålig också? Hur får man i så fall reda på vilken?

Mvh
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Vette fan om jag tycker en tändspole skulle bli dålig, det är väl endera helt eller trasigt som gäller där.
Såvida dom inte är otät på nått vis och vatten trängt in och ärgat koppartråden.. men borde gå av då med.

Byt du tändkablar och tändstift om du inte gjort det och prova lite, en skvätt ny bränsle kanske vore på sin plats också om du inte redan hunnit köra igenom en tank.

TPS däremot, har du ens det? Är det inte TORS du tänker på?
-Om det nu är TORS så kan du ju bara koppla ur/över den och se om problemet är borta.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Du har rätt det är TPS.

I boken för vmax 700 '97 står det
Vid tomgång, ohmmätning.
4 till 6 kΩ
Minuspinne till Grå/Svart
Pluspinne till Röd/Gul

Mätning samtidigt som du ger gas
Ska stiga från 0 till 5kΩ
Minuspinne till Grå/Svart
Pluspinne till Grön/Gul

Kanske kan hjälpa..
 

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
Angående att den missar tändningen så kan du kolla tändhattarna,tändhattarna är ett vanligt fel på dessa. Speciellt om de fortfarande sitter original.
 

Evinrude67

Välkänd medlem
30 apr 2012
158
0
16
Västra Götaland
Det med tps:en "fixade sig självt" var nog lite glapp i kontaktstycket. Hade Nya fina dyra tändhattar jag köpte för ett tag sedan med tanken att jag skulle byte nån gång.. Tog mig i kragen igår och så passar dom inte på stiften>.< Får köpa ett par andra dock funkar det perfa nu och inga felkoder bara lite misständning på tomgång:)