Du är min idol...Men se de så här, alla som är födda med silversked i mun, tänk er den dagen som ska klara sig själv,
Jag e ganska glad att man varit fattig då man var mindre, bara en förälder som inte hade världens bästa jobb, Är snart 22 står ja med egen kåk, bus bil, 2 skit bilar men köper en ny så fort gam skotern blir såld å en phazer mtx fast måste faktist säga att hela huset blev de lån på samt phazern men huset är billigare i mån med allt än vad de kostade å hyra en 2a.
Phazern köpte jag å sambon tillsammans å då hennes faster kränger skotrar så fick vi sånt grymt pris så ja vi var tvugna
Du är min idol...HAHA glad man kan glädja nån än sig själv iaf,
Du är min idol...alltid=)HAHA glad man kan glädja nån än sig själv iaf,
Nej det är inget skämt. Man skattar en viss procent på det man tjänar ÖVER 17200 punkt slut.Hoppas du skämtar, man skattar på rubbet och inte det man tjänar över..
Hur kunde du sparat pengar från liten ålder när du var 14 år?Själv 16år och har 3st skotrar nu..!
Jobbar aldrig men har tjänat stor pengar på att köpa och sälja skoterdelar under sommaren osv. Tjänat upp mot 18'000kr, vilket lett till ett ny inköp av min 3dje skoter i sommras (sno-pro 440 -02)
Min första skoter fick/köpte jag när jag var 14år, det var en sxr 600-02. Betalade hälften själv, (Pengar man sparat sen liten ålder)
Sen fick jag en Br 250tf som stått på gården sen vi flyttade upp!
Bor ensam med farsan och båda vi är frilufts tokar. Vi har totalt 5st skotrar på gården, men känner mig inte direkt bortskämd på något sätt. Vi "sattsar" våra pengar på det vi vill göra/ha..!
Har själv kompisar där deras föräldrar "utnytjar" barnen i syfte för att frun ska godkänna ny köp av tex en skoter. Så ger han den i "present" till sonen/dottern, så han själv kan använde den! (kanske inte vanligt med det förekommer)
//Rasmus
Ja så är det har en polare som tjänade typ 19500kr och han betalade 500 kr i skatt.Man skattar visst bara på det man tjänar över 17200kr. Så är det!
exakt sådär säger min pappa : )många av mina gamla polare gör som jag ,dvs vi vill att våra kids ska få göra det vi inte kunde/hade råd med när vi var kids,bra va :rock:
det är fyrhjulingar ,crossar ,skotrar roliga radiostyrda saker etc som vi skämmer bort odågorna med,men med denna "förmån" följer ett stort ansvar.skoter kort o bada isvak så han ger fan i å bada med "min" skoter,
sköta sina sysslor hemma o i skolan osv
så svaret är att oftast är de nya fina maskinerna mamopapp sponsrade,med krav på motprestation
Du kanske har rätt.Vet ni vad Sveriges största sjukdom är?
Avundsjuka hahah och den här tråden är så infekterad av det att det tom blir underhållande att läsa..
Seriöst, vem bryr sig om vad någon annans unge har för skoter? Om nån liten nytagare till förarbeviset gasar omkring på nyaste ski-doon,ac,polaris osv vad spelar det för roll? Fine by me, det drabbar ingen fattig...