m8000 2015 modifieringar?

Bergarn95

Medlem
21 nov 2013
20
0
1
Hej!
Har tidigare åkt på en assult 800 och blev så missnöjd :tsk: att jag tog å köpte en 2015s m8000ltd istället... hoppas den funkar bättre... (läs driftsäkrare):madgrin:
Anledningen till att jag valde en fjolårs var pris och dessutom haf jag åkte bred framvagn på polarisen så den lär kännas smidig ändå :bigsmile:

Iallafall så är jag ny på ac och lite nyfiken på vad man kan göra med dessa maskiner för att få dedär lilla extra, motormässigt som chassiemässigt.
Är införstådd med att skidorna bör bytas så tänkte köpa mig ett par ca pro bx, då jag tyckte xtx skidorna va en fröjd men kul att prova nåt nytt med....

Tack på förhand//olle
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Skidor,v-kit,bukskydd,större båge, nödlina sen är du nog fit for fight.. Annars finns ju tändkil, chassie förstärkningar,boggieförstärkningar.. Osv osv beror bara på budget..
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
36" framvagn, c&a bx, fotsteg, zr8000rr centerfjäder, frontbumper, nödlina, tändkil, y-rör, lättare vikter och en tps justering av evil engineering åker jag med på min 14 och tycker den är kanon för en rimlig slant.
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
varför ska man ha zr8000 centerdämpare?
vars har ni köpt nödstopp? läst att en del är missnöjda med original från arctic
 

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
Arctics orginal är ja då aldrig haft problem med. Däremot nödstoppen från snopro som vissa ÅF envisas om att sälja är helt värdelös och bör undvikas