Mach 1 470cc 1989 kallstartsproblem

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Hallå! Har nyligen skaffat en s.k gäddtaxi (ska användas som fiskeskoter) men när den stått ute en natt så är den lite tråkig att få igång! Den slår på första rycket men tål absolut ingen gas alls och tomgången är dålig, går några sekunder sen dör den. Den kan släcka stift om man "duttar" på gasen för att hålla den igång.. Har endast gjort ren förgasarna då jag trodde det skulle räcka. Skulle vara grymt tacksam om någon kan komma med något förslag om vad det kan vara!! Säg till om någon mer information behövs.

Tack på förhand!
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Det finns primer men ingen choke. Lurar nästan på att det kan vara packboxen vid variatorn, ska kolla upp det senare!
 

MLt

Välkänd medlem
11 feb 2007
290
0
16
Bureå
Vad händer om du försiktigt pumpar med primern när den startat? Jag tänker att den inte får nog med soppa när den är kall...
Kolla kanske förgasargummin så den inte tjuvdrar luft där...eller som du säger packboxen. Jag tror att man brukar spruta startgas på packningen och ändras varvtalet så har du ett fel där.
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Den surar ner sig om man sprutar in lite bensin med primern, gummina har jag kollat så det jag funderar på är väl packboxen eller om den har fel lågfarts (?) munstycken, för när den är varm så är det inga som helst problem att starta! Ska kolla om det kan finnas nå startgas hemma.

Tusen tack för svaren!!