Mach-Z ( 1994 ) Dör efter ca 1 minut med full gas... ?

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Min MACH Z - 94...
Den bara lägger av när man ligger på sjö o kör i full gas efter ca 30 - 60 sekunder:( sen får man dra igång den igen och så går den. Den går bra vid "normal" körning efter led mm vid lite lagom gas.. vad kan det vara?
Är det tändstiften som e dåliga? det sitter NGK B?? 9ES på den nu kan man byta till NGK B.. 9EG eller ..9EGV stift i stället?
Köpte skotern i veckan så jag vet inte när stifften byttes sist, men kan det vara något annat fel annars:confused: ?

Tacksam för svar.
Mvh David:)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Bytte stiften....

Nu har jag bytt stiften men den går inte bra alls nu :( bytte till ngk BR 9 ES den gick hyfsat i ca 5 minuter sen gick den bara på 2 cylindrar lät det som o baktände ibland... VAD kan det vara??? Snälla ngn som har ngn idée??

Tacksam för svar
Mvh David
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Vilken färg har stiften? Dvs om du legat fullt och direkt efter kollar stiften?
Rengör gasarna. Det kan också vara bränslepumpen som börjar bli dålig och inte orkar leverera den mängd soppa som behövs vid full mutter.

Men kollla stiften först och rengör gasarna, dumt och börja med sånt som kostar pengar innan bas-sakerna är kollade.
 

brunte

Medlem
29 jan 2006
16
0
1
Sundsvall
testa annars köpa br9eya det måste jag göra på min formula z annars slår stiften igen. och tripplarn brukar juh oftast vara mer känsliga att lägga igen stiften
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nu går den mkt bättre =)

Jag tog bort BR9ES stiften o satte i B9ES istället och då gick den mkt bättre dom andra stiften höll ju bara i ca 5 min men de här verkar bättre:) har bara kört en liten sväng i kväll men jag få ut o prova lite mer en annan dag...

Finns det ngn som kört med NGK B9EGV stift funkar det bra?? Vet bara att Cross cykeln gick riktigt bra på dom men den var ju visserligen 1 cylindrig..
TACK för alla svar :D Är inte så lätt när man e lite ny på det här.
Mvh David

Näe nu måste jag sova ett par timmar innan man ska ut o ploga snö i natt :)
 

mickeovik

Ny medlem
8 feb 2006
2
0
1
övik
problemlösning!

tjenare!
jag har en likadan skoter och kan säga va felet är plocka upp förgasarna och där soppaslangarna går in sitter en skruv ta lös den och rengör filtret som sitter innanför byt även soppafilter sen SKA du knacka ihop stiften till 0.45 mm ha kört på samma stift sen ifjol med min och den bara går om du inte får till den då är soppapumpen pajj men de sitter även ett filter på slangen som går in i tanken den kan du även rengöra ha gjort allt på min sen min fick för lite soppa och gick varm så kör inte så mycke med skotern förän du kollat allt de kan bli dyrt för dej! kolla även bestyckningen min va uppbestyckad 100 motför org pga att de va tätt i ingången till förgasarna!


skicka gärna ett maila så man får höra hur de gick!