Mach Z som går dåligt på mitten cylindern.??

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hej
:confused: har en Mach Z -94 som går dåligt på mitten cylindern det är bra gnista men det verkar som om den får för mkt soppa de andra 2 cylindrarna går bra men den i mitten baktänder. Den är blöt vi avgasröret på mitten cylindern.. skotern går bra vid ca 6000- 8000 varv men inte före o efter?? ngn som har ngra ideer???


Tacksam för tips :D
 

Freddizh

Medlem
31 okt 2005
14
0
1
Umeå
få tag i en kompressions mätare och kolla komp.trycket på alla cyllar och jämför..är det sämre komp.tryck på den cylle du har problem med så är det antingen slitage på kolvriingar,packningar sprickor i kolvar och förbrännings rum m.m
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Dålig komp...

:( Jag kollade komprecisonen på cylindrarna i går och såg att det var dålig komp på minnten cylindern så då e det bara att riva.... är det ngt man bör tänka på vid byta av kolv?
mvh David
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nu går den fint=)

Jag har nu bytt mitten kolven på Mach Z:n den förra hade de gått hål i, den har troligen gått varm pga att den fått för lite soppa,,, nu e förgasarna rengjorda och synkade de öppnade väldigt olika innan! och så har jag rengjort bränsle systemet så nu går den som en dröm:p
tog en sväng till långsjöby på 11,5 mil idag och den gick bara bra.

Tack för alla tips & råd! :D

och Tack Anders på Orrkvist för all hjälp:D