Mackar och mat Jämtlands-Västerbottensfjällen

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Tjena!

Ska ut på långtur på torsdag och vill ha lite uppdateringar på mat och tankläget.

Finns macken kvar i Norråker? Kan man äta där?

Finns macken kvar i jormvattnet?

Finns macken kvar i stora blåsjön?

Kan man äta i Raukasjö?

Finns macken kvar i Klimpfjäll?

Finns macken kvar vid Tärnavilt?

Finns macken kvar i Slussfors? Finns det möjlighet att äta i Närheten av Slussfors?

Vi ska åka
Torsdag Dorotea-Gäddede
Fredag Gäddede-Tärnaby
Lördag Tärnaby-Storuman
Söndag Storuman-Dorotea

Någon som har några tankar eller andra tips på mat, resväg eller tankmöjligheter?

Ni kan följa vår resa på www.skoteraventyr.blogspot.com
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.098
902
113
Stora Blåsjön
Sv: Mackar och mat

Svarar på det lilla jag vet då...
Finns macken kvar i jormvattnet? ja, 95 oktan obemannad endast kort, finns kiosk bredvid macken. matställe finns.

Finns macken kvar i stora blåsjön? ja, 95 och 98 oktan obemannad endast kort, matställe finns.
affär öppen mån - fre 9:30 - 17:30, lör 10 - 15 och söndag 11 - 15

Kan man äta i Raukasjö? Vad jag vet ska man kunna göra det.
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Sv: Mackar och mat

i klimpfjäll finns bemannad mack och affär intill, och mat ställe finns på hotellet.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sv: Mackar och mat

Norråker bör ha macken kvar också.. Möjligtvis nån korv på sin höjd i matväg!
 

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Sv: Mackar och mat

Vi tankade i Norråker-Gäddede-Blåsjön-Klimpfjäll-Tärnaby-Slussfors-Storuman-Vilhelmina
Vi åt lunch i Norråker (lanthandeln), Raukasjö, Slussfors
Vi sov och åt middag på Hotell Gäddede, Tärnaby fjällhotell, Hotell Toppen i Storuman.
Stora variationer på öppettider, bastu och mattillgång och pris. Inget var dåligt men alla ställen hade sina för och nackdelar. Nästa år blir det en annan tur och andra boenden.
Ni kan kanske hitta något intressant på www.skoteraventyr.blogspot.com
Vi åkte med papperskartor och Kartmans GPS kartor. Inte en felkörning i år och överlag mycket fin åkning.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Sv: Mackar och mat

Vi tankade i Norråker-Gäddede-Blåsjön-Klimpfjäll-Tärnaby-Slussfors-Storuman-Vilhelmina
Vi åt lunch i Norråker (lanthandeln), Raukasjö, Slussfors
Vi sov och åt middag på Hotell Gäddede, Tärnaby fjällhotell, Hotell Toppen i Storuman.
Stora variationer på öppettider, bastu och mattillgång och pris. Inget var dåligt men alla ställen hade sina för och nackdelar. Nästa år blir det en annan tur och andra boenden.
Ni kan kanske hitta något intressant på www.skoteraventyr.blogspot.com
Vi åkte med papperskartor och Kartmans GPS kartor. Inte en felkörning i år och överlag mycket fin åkning.

Jaha :D var det er jag träffade på i Klimpfjäll? Det var jag som hade nytron med en trailtank på "pakethållaren" och som hade gått 1800mil.