Matt byte Big pipe 365/38 Vilken matt typ?

Amazon_Sleper

Aktiv medlem
14 mar 2009
64
0
6
Krokån/sollefteå
Den var uppe på snön inna jag pilla på gasen men tycker inte den driver framåt alls efter led därimot greppar mattan som sitter på bra:eviltongue: Sen blir de bakflyttning av boggin med så;)
 

Amazon_Sleper

Aktiv medlem
14 mar 2009
64
0
6
Krokån/sollefteå
Ja själv fallet är de väl som så, men har mycket mycket svårt å tro de gör alltihopa:hmmmm: För även om de inte är mycke snö utan bara löst så tycker ja den här matta bara spinner utan å driva på framåt alls:confused: Svårt å förklara hur de beter sig, men i alla fal så bli boggin bakfyttad;) men vill ändå ha längden så man slipper ligga på, vill kunna smyga lite med den å eller de går bra de å men i o med att man pillar på gasen så är den ju som en pärfräs:eviltongue:
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Har en -00 670. Den fick jag igenom en klos som var ca 37mm i fjol, så en 38 är på håret. Men kanske går, det var längst fram som den tog. Kan iof ha lite att göra med bredd på klos och matt tjocklek som någon skrev.
Skulle själv verkligen ha mer klös, tråkigt att höra att du inte blev nöjd med 345 och 38kammar, men förmodligen har du lite högre krav än mig då..
Iband så känner jag att det vore kanske enklast att köpa en 44 och flytta ner boogien lite bara. För att slippa förlängningen, men.......... tråkigt om man inte blir helt nöjd..
Visste jag att det skulle blir en jävulsk skillnad med 44 vs 32 som jag har idag, kanske man kan leta en bättre beg.
Mvh
 

Amazon_Sleper

Aktiv medlem
14 mar 2009
64
0
6
Krokån/sollefteå
Har en -00 670. Den fick jag igenom en klos som var ca 37mm i fjol, så en 38 är på håret. Men kanske går, det var längst fram som den tog. Kan iof ha lite att göra med bredd på klos och matt tjocklek som någon skrev.
Skulle själv verkligen ha mer klös, tråkigt att höra att du inte blev nöjd med 345 och 38kammar, men förmodligen har du lite högre krav än mig då..
Iband så känner jag att det vore kanske enklast att köpa en 44 och flytta ner boogien lite bara. För att slippa förlängningen, men.......... tråkigt om man inte blir helt nöjd..
Visste jag att det skulle blir en jävulsk skillnad med 44 vs 32 som jag har idag, kanske man kan leta en bättre beg.
Mvh
Ja 38mm går de vet ja men är fruktat tight, å var jag som skrev om tjockleken på mattan är ju trots allt en gjuten produkt i gummi..
Ja kör väl till 75% ospårat så värdesätter snöegenskaper före led, var nu inte jag som förlängde den för då hade den vare 365redan;)
Mumsigaste hade ju vare å förlängt hela kedjehuse neråt men usch så mycke jobb:(
MEn borde bli en otrolig skillnad mellan 32 vs 44 men tycker de känns drygt å börja byta drivhjul å känns som de blir mer än å sätta på en 38a.
 

merzedes99

Aktiv medlem
24 okt 2008
54
0
6
Örnsköldsvik
Om jag fattar rätt så ska det gå med en 38 mm om man sänker boggien något där bak? Vill bara vara säker att det går runt drivhjulen. Har en enduro 494 -97 men det borde väl vara samma drivhjul? //Christer
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Om jag fattar rätt så ska det gå med en 38 mm om man sänker boggien något där bak? Vill bara vara säker att det går runt drivhjulen. Har en enduro 494 -97 men det borde väl vara samma drivhjul? //Christer
Är själv jävligt sugen på att sätta på en 44, men vore kul om det fanns någon som gjort det och som visste hur mycket dom flytta grejorna.
Surt att sätta mindre drivhjul.. främst dyrt. Men samtidigt vore det väl bra med ihåldrivhjulen, men räcker det att gå ner en storlek då?
Att det blir lite nedväxling gör inget.
Mvh
 

Amazon_Sleper

Aktiv medlem
14 mar 2009
64
0
6
Krokån/sollefteå
Om jag fattar rätt så ska det gå med en 38 mm om man sänker boggien något där bak? Vill bara vara säker att det går runt drivhjulen. Har en enduro 494 -97 men det borde väl vara samma drivhjul? //Christer
På min e boggin totalt orörd, men kan som sagts tidigare skilja rätt mycke i tjocklek på mattorna 1-3mm , sen e de ju en gjuten produkt å då är de inte den bästa precisionen;) Drivhjul e nog till 99%samma..
 

Amazon_Sleper

Aktiv medlem
14 mar 2009
64
0
6
Krokån/sollefteå
Är själv jävligt sugen på att sätta på en 44, men vore kul om det fanns någon som gjort det och som visste hur mycket dom flytta grejorna.
Surt att sätta mindre drivhjul.. främst dyrt. Men samtidigt vore det väl bra med ihåldrivhjulen, men räcker det att gå ner en storlek då?
Att det blir lite nedväxling gör inget.
Mvh
Men borde ju gå å mäta sig fram relativt enkelt om man vet diameter på hjulen man tänkt montera å på dom som sitter där;) Sen dyrt bero på hur man se de jämfört man med att de börja slira å kugga när man verkligen behöver drivet så tycke ja de är billigt..
 

merzedes99

Aktiv medlem
24 okt 2008
54
0
6
Örnsköldsvik
Jag har kollat på min skoter nu och jag får max in 35mm Då skruvade jag fast en trä klots som jag kluvit till ett kamliknande utseende, provade 38 mm men det gick inte. Men dock så var min kylare lite tillbaka tryckt, förmodligen har det tagit i något nån gång men 38 skulle ändå vara jävligt tajt!
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Men borde ju gå å mäta sig fram relativt enkelt om man vet diameter på hjulen man tänkt montera å på dom som sitter där;) Sen dyrt bero på hur man se de jämfört man med att de börja slira å kugga när man verkligen behöver drivet så tycke ja de är billigt..
Vad är det för diameter på drivaxeln på g-type. Skotern står 28mil bort annars skulle jag kunna mäta själv:eyebrows:
Visst är det 10 kuggars drivhjul också?? Man knackar bara bort dom gamla från axeln?
Mvh
 

Amazon_Sleper

Aktiv medlem
14 mar 2009
64
0
6
Krokån/sollefteå
Öh tro de sitter 9kuggars på dom, har inte haft tid å hålla på så mycke jobba å en envis bil som ska jävlas:( Men kan försöka kolla upp de i morgon:yawn: Använd helst en hydralpress slå är ingen höjdare direkt:nono:
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Öh tro de sitter 9kuggars på dom, har inte haft tid å hålla på så mycke jobba å en envis bil som ska jävlas:( Men kan försöka kolla upp de i morgon:yawn: Använd helst en hydralpress slå är ingen höjdare direkt:nono:
Hittade lappen jag hade skrivit upp vilka hjul det var på.
Jo 9, ja då får man gå ännu lägre bara.
Mvh