Mattan kuggar över

lorang10

Medlem
11 feb 2016
44
2
8
Sundsvall
Tjena! Har en Lynx sport touring 800 -05 hemma, hur pigg som helst och går väldigt bra tills man vill dra på lite. När jag gasar mycket från att köra långsamt så är det som att det dunkar i mattan, antar att det är de kugghjulsliknande sakerna som hoppar över ett snepp, (är inte så skoterkunnig så kan ha helt fel). Det enda jag testat är att spänna mattan, men samma sak händer även när mattan den är relativt spänd.

Någon som har något tips på problemet? Eller så kanske det ska vara så på min modell, har ingen aning. Tack på förhand :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Något stag/upphängning bult till boggin kan ha lossnat för då kan de bli så när man drar på. Råkade ut för detta på en F1100t och vi hittade inte felet innan boggin ramlade ihop mitt ute i skogen. De va en bult som håller upp bakre delen av boggin mot chassi som hade gängat ut sig. Upphängningen låg på rätt ställe när de stog stilla men såfort man drog på så vek sig fäste och mattan rappade.
 

lorang10

Medlem
11 feb 2016
44
2
8
Sundsvall
Något stag/upphängning bult till boggin kan ha lossnat för då kan de bli så när man drar på. Råkade ut för detta på en F1100t och vi hittade inte felet innan boggin ramlade ihop mitt ute i skogen. De va en bult som håller upp bakre delen av boggin mot chassi som hade gängat ut sig. Upphängningen låg på rätt ställe när de stog stilla men såfort man drog på så vek sig fäste och mattan rappade.
Tack för svar! Höjde upp skotern och kollade efter något som saknades, men allt såg relativt stabilt ut, alla viktiga punkter hade bultar.