mattfunderingar till wildcat 92:a

har en 92:ans 700 med förgasare. inte touring. kallas den mc (mountain cat) vad stämmer..

på 24mx.se så finns de tre olika wildkissar/1992. mountain cat. samma igen men med efi å en bara wildcat?

e ju så rörigt så en rörmokare står platt... :confused:

de jag behöver e klara mått på mattstorlek å va skotern heter förutom wildcat.

så här ser gamlingen ut med den mycket snyggare huv å rutan från 93 tror ja de va? de e den svarta för dom som inte vet..



 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Wildcat Mountancat har 136" matta och den "vanliga" har 121" matta.
Spelar ingen roll om du har förgasare eller EFI då det inte har nån inverkan på mattan.

Som de ser ut på bilden så är det en wildcat, alltså en med 121" matta, mountaincat har en längre tunnel som sticker ut bakom dynan.

Jämför här så ser du vad jag menar: http://www.bosscatlegacy.com/acproto/productionmod/wildcat.htm

Vad de är för delning har jag ingen aning om(bör vara samma som alla arctic antar jag) och hur höga kammar du får plats med får du kolla genom att lägga en kloss på mattan och snurra runt den för hand å se hur hög kloss som går runt i tunneln.

Mvh Erland
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Brukar ju vara tightast runt drivhjulen...
Men vill man vara säker så får man väl trycka ihop den med kloss liggande på olika ställen då.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Och ja det är ungefär samma avstånd mellan matta och tunnel.
Drivhjulen drar ju mattan från de bakre vändhjulen så mattan är spänd där emellan hela tiden, dock far mattan ut/upp lite av centrifugalkraften.

Mattan är i princip lika spänd oavsett läge på boggien.

Mvh Erland