Maxlast Lynx Adventure 550 08

pineridge

Rookie sledder
12 feb 2018
11
0
1
Stockholm
Vi är en rätt stor familj och alla vill ut och åka såklart. Det jag lurar på är hur många man kan åka samtidigt utan att det börjar gå sönder? Finns det någon maxvikt man inte bör överstiga?

Kör bara led i måttlig fart när ungarna är med. Senast var det undertecknad (95kg) + 3 kids a 20 + 40 +40 = 195 kg totalt. Hade inga som helst problem med fäste eller kraft men visst bottnade fjädringen ibland över ojämnheter.

Någon annan som drar runt på ett halvt fotbollslag och har några tips? Hårdare dämpare bak? Förstärka boogien?
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Två vuxna med lite packning ska ju inte vara något problem på en touringmaskin och det kan ju närma sig 200kg. Men du måste spänna på fjädringen i boggien med verktyget som ligger i verktygspåsen.

Men sedan åker du inte lagligt med en vuxen och tre barn på skotern så om du träffar på farbror blå så kan de ha en del åsikter.

Så det kan vara klokt att köpa en pulka eller köra med två skotrar istället.
 

pineridge

Rookie sledder
12 feb 2018
11
0
1
Stockholm
Två vuxna med lite packning ska ju inte vara något problem på en touringmaskin och det kan ju närma sig 200kg. Men du måste spänna på fjädringen i boggien med verktyget som ligger i verktygspåsen.

Men sedan åker du inte lagligt med en vuxen och tre barn på skotern så om du träffar på farbror blå så kan de ha en del åsikter.

Så det kan vara klokt att köpa en pulka eller köra med två skotrar istället.
Vi har två skotrar ;-), vi är två vuxna och sex kids i familjen. Och ALLA gillar att åka skoter. Pulka har vi faktiskt testat men det klagades högljutt på avgaslukt mm -och att det var roligare att sitta på skotern....

Att det inte var lagligt borde jag naturligtvis förstått, tack för infon.

Ok tack för tipset. Verktygspåsen har jag hittat