Mbrp?

energie

Medlem
11 nov 2004
42
0
1
36
Umeå
Någon som vet vars det finns att få tag på något slutburk till arctic zr 440 snopro -00 typ MBRP eller liknande?

MVH, Ulf
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
Men.. varför vill man köpa nått som "bara" bullrar?
"Spara" till tex. V-force eller ett variator kitt i stället!
Då får du i alla fall effekt för pengarna.... inte tinitus :D
Viktminskning -dåligt argument ... banta och /eller träna och mindre fika med på "resan" i stället. :eek:
alt. tanka inte mer än du (tror) att du behöver, det ger mer än det du vinner med en "buller burk"
5liter mindre är ju nästan 5kilo lättare, och man åker varken backe eller dragracing med mer vikt (läs bränsle) än nödvändigt.
Fast det är ju dina pengar...
:rolleyes:
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
Din profil säger att du kör i "XX - XX & Umeå"
Vill du nödvändigtvis levaom får du väl höra med tex. Svaneby.
Han har bland annat byggt pipor med den typ av "burk" du söker eller Kimpan om dom inte kan bränna ihop en slutburk till dej. :rolleyes:
 

energie

Medlem
11 nov 2004
42
0
1
36
Umeå
Hehe, vad jag vet så har Kimpan lagt ner med att trimma åt folk... Jo jag ska köpa Vforce också troligtvis!.. Jag har redan variatorkit och reedspacers... Svaneby säljs väl inte längre?
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
Både kimpan och svaneby finns ju fortfarande i livet och båda finns ju i Umeå trakten....
Du har rätt i att svaneby la ner pipbyggandet "till kund" för länge sedan.
Men phazer pipan hadde en grym sång.
Och den hadde den typ av dämpare du vill ha.
Att tillverka denna typ av dämpare innebär inte samma arbets insats som att bygga en pipa.
Så det är nog mest en fråga om hur du frågar.
Är man ärlig och ödmjukt när man fråger är det svårt att neka, men är man kaxig eller dryg och har ett "helt gäng" med sej.... Gissa själv.
 

energie

Medlem
11 nov 2004
42
0
1
36
Umeå
Frågan är om det är värt att ge någon annan besväret att tillverka en åt en då man bara ska använda den privat som jag.