Jag tror inte att snofed klarar detta enbart själva, man måste nog få hjälp och stöd av alla skoteråkare, skotertidningar, branchen mm.
ja men hur ,genom att lyfta fram fylleri,bus problematiken på löpsedlarna
Jag har då inte hittat några löpsedlar där snofed lyft fram fylleri, bus mm. ?
Jag har bara hittat en faktasamling på deras hemsida, som visar att ett problem finns, men att fakta visar att det är betydligt överdrivet.
Vad är större problem för vi skoteråkare än att komma tillrätta med dom svåra skoterolyckorna som på sikt kan bli förödande för vår hobby, när myndigheter och politiker tar tag i problemet, utan att ha någon fakta att tillgå ?
För skoteråkare finns det inget större problem,men för somhället i helhet är det ett skit problem om man jämför med samma typ av problematik i bil ,båt ,mc sammanhang och dessa är i sin tur bagateller jämfört med grövre brottslighet.
Jag tror att en intresseorganisation för snöskoter i första hand ska försöka fokusera på att lösa dom avarter som finns inom snöskoter. Lyckas man med det, så ska man givetvis bistå andra med sin erfarenhet och kunskap för att hjälpa till inom andra områden.
Du verkar inte förstå mitt sätt att se på saken ,men verkar vara fast besluten om att rättfärdiga snofeds agerande .
Och du verkar inte riktigt förstå min syn av saken. Jag stödjer inte alls fullt ut snofed i sitt agerande, speciellt under den senaste halvåret. Därför deltar jag aktivt i bland annat dom skoterriksdagar som arrangeras. Bland annat för att få till en förändring som jag är nöjd med. Och jag kan väl säga som så, att jag har väl inte lyckats till 100 %, men jag har defenetivt inte gett upp. För med vettiga och sakliga disskussioner så kan saker och ting ses ur flera perspektiv, och att saker och ting därigenom klarnar för alla och för utvecklingen framåt.
Tex. pratet om att hk-mattor och motoreffekt måste begränsas, ser då inte jag som lösningen på att minska buskörning och olyckor, det har jag redovisat tidigare i denna och andra trådar.
Men helt klart så är bland annat bruket av sk. bullrande slutburkar ett växande problem, då många av våra skoterhatare vill få förbjuda snöskotrar i bland annat fjällen och förhindra att visa kommuner inför den sk. "Älvsbymodellen", dvs. tillåta skoterkörning på villagator. Varför "Bjuda" våra skoterhatare på detta. Här tycker jag att snofed är helt rätt ute, då man påtalar att trots det är förbjudet, så byggs avgassystem om för att det ska bullra mer. Det är dessa skotrar som står för det mest störande bullret.
Vidare så ser jag inget fel i att fakta sprids, både positiv och negativ om snöskotern, för denna visar ju i dom flesta fall att många skoterrelaterade problem är starkt överdrivna, när fakta kan läggas fram.
Vad man saknar på snofeds hemsida är dock lite mer positiva bilder av snöskotern och livstilen runt denna [/quote]
jag har kanske inte rätt i min bedömning av situationen men rätt många anser att snofed har trampat rejält i klaveret
over and out
Om man enbart ser till besökarnas på detta forums syn på saken så verkar det nog som att det är jag som kanske inte har riktigt rätt bedömning av saken. Men samtidigt så är det många där ute (framförallt äldre), som inte överhuvudtaget vet att snofed eller denna site finns, men som helt delar Fjällsäkerhetsrådets (snofeds?) åsikter och lösningar angående hk-mattor och motoreffekter på snöskotrar, vem har rätt vi eller dom ?