Handen På Hjärtat "MATTI"
Du tillhör ju en av föreningarna som har motverkat fri skoteråkning I fjällen.
Jag tillhör en av föreningarna som fortfarade som äger skog i makrerna som du har betalt av !
men jag har faimig inte köpt någon snö-vessla!
Nä nu j-larrr!!!! För att citera en idol från "Fem myror är fler än fyra elefanter".......
FEL, FEL, FEL, FEL, FEL !!!!!!!
Kolla kartan över Härjedalen! Där ser du att Hedeviken (
www.herjedalen.se/forening/hedevikensssk) ligger mitt i detta härliga landskap, långt från förbudsområdet i väster (Funäsdalen). Mellan oss och Funäs har du också Härjedalens största ideella skoterklubb Hede SSK (
hede.skoterklubb.com). Både Hedeviken och Hede är inte på något sätt delaktiga i förbudsområdet i västra Härjedalen och det komersiella ledbolag som sköter lederna däruppe (
www.funasdalsfjall.se/skoter).
Min klubb Hedevikens SSK är SVEMO-ansluten eftersom vi har tävlingsverksamhet (snocrossbana). Vi är också delaktiga i den nya föreningen SSCO med Gunnar Hedin i spetsen. Ditt påstående är snudd på oförskämt eftersom det helt saknar faktagrund och även är helt emot vår klubbs ideologi som den varit i alla tider. Vi är starkt emot förbudsområden, friåkningen måste värnas! Däremot kan obligatoriska ledavgifter diskuteras eftersom den hittills rådande frivilliga betalningen inte funkar (jag är kassör, så jag vet!!!). Det är inte många av skotrarna som färdas på vår klubbs ledsystem som löser medlemskap i vår klubb
Vi kommer inte klara att hålla fullgod ledstandard framöver av två anledningar: 1. Ökande trafik och snabbare åkning på lederna år från år. 2: Vår möjlighet att ha en AMS-lönebidragare försvinner efter okt 2007 (nya styret i Sverige).
Ditt inlägg vill jag därför klassa som förhastat och oinitierat
Men jag såg på din profil att du är från norra Hälsingland (Los-trakten???). Du kanske blandar ihop oss i centrala Härjedalen med betalledsystemet som är på väg att växa upp i sydöstra Härjedalen/norra Dalarna/nordvästra Hälsingland (
www.nordicarea.se). Kanske till detta projekt som du har upplåtit dina marker till skotertrafik!?? Det måste påpekas att i detta projekt kommer det INTE, som uppe i Funäs, bli ett allmänt skoterförbud utanför lederna som det ser ut i nuläget (bra!). Däremot blir färd på lederna belagd med obligatorisk avgift. Klubbarna i centrala Härjedalen (Hede, Hedeviken, Lofsdalen, Vemdalen, Sveg) är inte heller inblandade i detta projekt på något sätt och vis! Vi (Hedevikens SSK) sköter oss själva helt ideelt mha medlemsavgifter, ledbevis (frivilliga), bingolotter, serveringsintäkter odyl vid lokala arrangemang, förarbevisutbildning (OBS! i SSCO-regi, inte SNOFED!) skotertävlingar och kommunala bidrag. Ingen i vår styrelse tar något som helst arvode, bilersättning edyl (därför blir man lite "rutten" på din insinuation om att vi "har betalt"
).
mvh / Matti