Mina GPS tracks...

E

ejwbegysv

Hej alla glada och Yamaha åkarna! ;)

Jag har nu testat att lägga in 2 av mina tracks från GPS:en in i datorn och sedan ut på min hemsida... Vet inte om det fungerar men ni får gärna ge mig tips..

Något som är drygt är att man inte kan in och ändra tracksen i efterhand på datorn på ett lätt sätt.. Om man tex har gjort några härliga burkningar efter leden så finns ju detta med :) (jag har försökt rensa dom så gott det går dock)..

De tracks jag har testat att lägga in är Gördalen-Idre och Ljungdalen till Gördalen.

Finns att ladda hem här :
http://skoter.gordalen.nu/sv/standard.asp?ID=269
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Att rensa tracks det är nog bland det tråkigaste man gör.

Att döma av att du kör med MPS-filer så har du långt ifrån den senaste versionen av Mapsource, den senaste kör med GDB-filer. Du kan ladda ner den senaste versionen av Mapsource från www.garmin.com Den senaste heter 6.10.0.3 Beta.

Jag tror det finns lite förbättringar när det gäller hanteringen av tracks i nyare Mapsource. Den har en form av trackedit som man kan använda. Man tar fram den i View-> Show Toolbars.

Det man kan göra för att rensa är att ha igång 2 Mapsource, i den ena så laddar man in sitt spår och sedan markerar man det man vill ha med och klistrar in det i den andra Mapsource.
 
E

ejwbegysv

Okey... jag ska uppdatera min MapSource så blir det nog bättre...


Ps. Inga annonser i Signaturen tack.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Det gick alldeles utmärkt att lägga in ditt spår, jag har massor med spår att lägga ut.
Borde inte det vara något för Skoterleden.net att ha ett bibliotek med spår?
 

Ronk@n

Aktiv medlem
13 feb 2006
78
0
6
Luleå
Ej medlem/Inloggad skrev:
Det gick alldeles utmärkt att lägga in ditt spår, jag har massor med spår att lägga ut.
Borde inte det vara något för Skoterleden.net att ha ett bibliotek med spår?

Annars så finns det en väldigt fin karta här http://www.beach.kalix.net/skoterkarta.htm för en
spottstyver.
Skicka in era spår till Micke istället så kommer det att utvecklas till en
proffsig ledkarta över hela Sverige.

Mvh//Ronny