Missljud (ibland) Lynx 3700 2011

bul

Ny medlem
12 jan 2010
3
0
1
Norrland
Tjena, mitt första inlägg här.
Jag har precis införskaffat en Lynx 3700 800e-tec årsmodell 2011.
Jag har ibland ett missljud som jag uppfattar kommer från sekundären eller där omkring. Jag upplever att det kommer ifall man kör hårt efter led eller vid skidres, alltså efter skidorna haft lite/inget tryck mot marken eller att skotern studsat och haft sig.

Först kommer ett ljud som låter som att "man tappar skruvar" i marken eller att något far runt där inne. Detta följs sedan av ett "skavande/knorrande" ljud som är beroende av hur fort man kör. Dvs, står man still låter det inget och det låter fortare och fortare desto fortare man kör.

Jag upplever att ljudet försvinner om man bromsar men ändå kör framåt, tycker också det kändes som att bromsen var trycklös en gång och att jag behövde pumpa på handtaget för att få den att funka igen.

Ifall det har börjat låta och jag backar så slutar ljudet. Vad kan detta bero på?
Det som är gjort av förra ägaren inom 100 mil är:
Monterat BilletX variatorkitt
Bytt rullar i sekundär
Bytt viktarmar&rullar i primär
Ny Ballatarem
Ny matta
Någon som har något förslag på vad detta kan vara? Alla tips mottages tacksamt
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.641
802
113
Kramfors
Ta isär sekundärfen för rullarnahar nog farit igen för de gör de på löpande band på den sekundären. Om de inte är i sekundären de låter så kan lagret på drivaxeln som driver mattan ha slut lager på vänster sida. De är svårt att besikta om de inte är tokglapp så hela drivaxeln rör sig.
 

bul

Ny medlem
12 jan 2010
3
0
1
Norrland
Ta isär sekundärfen för rullarnahar nog farit igen för de gör de på löpande band på den sekundären. Om de inte är i sekundären de låter så kan lagret på drivaxeln som driver mattan ha slut lager på vänster sida. De är svårt att besikta om de inte är tokglapp så hela drivaxeln rör sig.
Okej, tack så mycket för svar! Går det förhindra på något sätt, alternativt eftermarknadsdelar som håller bättre?