MITT HUS BRANN NER - FÖRSÄKRINGSBOLAGET SVIKER

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Har jobbat i försäkringsbranchen ett år och aldrig igen. LF är skit men ändå så är många av deras kunder så otroligt nöjda med dem. 1+1=2 ?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Hur mkt pengar rör det sig om vid inlösen? Täcker det ett nybygge skulle jag då inte tveka för nytt är nytt och chans att slippa suteräng och källare som numera borde förbjudas.

Hur som helst lider jag med er och känner nästan för att byta bolag trots att de incidenter vi haft här har löst sig smärtfritt.
Tyvärr hjälper det ju föga att bara jag byter bolag men man hade gärna gett förskingringsbolaget en näsbränna via förlorade kunder så dom lär sig att det inte är lönt att vara gniden.Och att dom kan tänka sig en blästring för 600k+ som är dyrare än att riva och gjuta nytt är ju ett hån mot oss andra kunder.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Hur mkt pengar rör det sig om vid inlösen? Täcker det ett nybygge skulle jag då inte tveka för nytt är nytt och chans att slippa suteräng och källare som numera borde förbjudas.
Det täcker inte en nybyggnad. Det saknas över en miljon.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Kollade lite snabbt hemnet och förstår vad du menar med att miljonen saknas för nybygge med tanke på vad husen kostar. Men det är ju så sjukt med paragraferna att dom kan tänka sig sanera grunden samt bygga nytt på den då det blir dyrare än nytt på annat ställe. Eller går dom emot saneringsfirmans utlåtande och menar att dom är "förståsigpåare" och vill inte betala sanering? Hann inte se slutet på plus och var lite ofokus då jag såg resten.
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Innan ni går med på att bygga på gamla grunden ska ni ha skriftligt på att det inte ska vara någon som helst fukt i källaren eller några dofter av mögel.
Om det blir fukt i källaren ska dom stå för alla kostnader för sanering.

Dock skulle jag aldrig gå med på att bygga på gamla grunden då det är billigare att riva gamla grunden och anlägga en ny. Vilket spar många ev. problem kommande år. Så jag kan inte förstå hur LF resonerar i att dom prompt ska bygga på gamla grunden. Dom måste väl också vilja stänga ärendet.

Sen är ni dom enda som har fått vattenskador i källaren efter brand? Liknande ärenden måste ju behandlas dagligen runt om i landet. Ring runt och kolla med andra LF kontor hur dom gjort.
 

Fixxer

Välkänd medlem
16 dec 2012
113
0
6
Flarken
Jag har också länsförsäkringar men i en annan del av landet. Har haft inbrott i bilen och även krockat med en bil. Dom 2 fallen lösde dom rätt snabbt och enkelt i alla fall.

Hoppas att det löser sig för er snart, sånt där kan inte alls vara kul
 

Strongliquid

Välkänd medlem
28 feb 2007
200
2
18
Boden
www.fordson.se www.opfs.net
.......
Sen är ni dom enda som har fått vattenskador i källaren efter brand? Liknande ärenden måste ju behandlas dagligen runt om i landet. Ring runt och kolla med andra LF kontor hur dom gjort.
Tänkte på samma när jag såg programmet.
Tyckte det sades att det inte skulle vara några problem att bygga på befintlig grund, det är gjort förut. Men då borde dom väl kunna ta fram referenser.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Nu var det inte den ursprungliga vattenskadan som ställde till dom stora problemen utan en rivningfirmas försumlighet som gjorde att våningen stod i vatten med organiskt material med en vattenburen golvvärme som stod och puttrade i nära 6 månader med mickrobiell påväxt som följd. Det blev alltså en skada i skadan som tillförde dessa problem.

Gävle dala från svt var på besök idag för att följa upp Dalarnas försäkringsbolags beslut att bygga på grunden även fast Teknikskadegruppen säger att man måste bygga nytt. Byggnadsnämnden ger inget bygglov heller. Alltså kan vi inte bygga utan Dalarnas tvingar oss att ta alt.3.

Imorgon kommer lokaltidningen igen.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Well, jag måste ha flyttat på en sten som hade en demon under sig eller nåt. Jag hade ett flow i livet som bara flöt på och allt rullade på.
Jag hittade ett jobb som jag gillade och utbildade mig. Jobbade i Norge och hade en schysst lön. Köpte ett hus som vi "full gas" rustade och åkte på resor för att ladda batterierna emellanåt. Sedan lyfte jag på den där förbannade stenen. Äldsta dottern stod inte ut längre med att jag var borta en vecka i taget. Halverade min lön och började jobba hemma. Huset brinner upp och allt vi byggt upp raseras. Efter det har jag haft mer otur än vad som verkar normalt. Kan bara ta förra veckan som ett exempel.

Måndag - Parkerar utanför en sporthall där man inte får parkera, men alla i byn gör det och jag har gjort så ett par gånger i veckan i 11 år nu. När jag kommer ut har jag fått en bot på 600kr.

Tisdag:Posten kommer och första brevet är en räkning på dotterns mobil räkning är på mer än det dubbla mot vad hon brukar ha, även fast hon varit utan lur då hon kraschat displayen. Tele2 gör inget åt det. Brev nr2 är en räkning från Kronofrogden. En gammal arbetsgivare i Oslo har gått i konkurrs efter att blivit granskad och det visar sig att han inte betalat in skatt och norska staten beslutar att jag ska betala min del av det har skickat över kravet på 32000kr till Kronofogden. WHAT THE FxxK IS GOING ON!!!

Onsdag: Beslutet från försäkringsbolaget kommer och luften går liksom ur familjen och demonen sitter på min axel och skrattar åt mig.

Torsdag: Kollar på Plus och Dalarnas Försäkringsbolag åker inte i soptunnan.

Fredag: Polarn ringer och frågar om jag vill och kan, med tanke på min kassa handled, följa med till Lofsdalen och gumman är förstående och två timmar senare är det lastat och klart och det känns som demonen inte hinner med. Skönt att komma iväg.

Lördag: Grym åkning och efter att forcerat skog och mark i allt blötare snö spränger jag originalremmen efter +150mil och den lindar in sig i axeln och liknar en i hoptrasslad gammal fiske rulle och det sitter tight. Polarna ledsnar ur efter en stund och kör på i närområdet och utan kniv och smärtande handled nu med en demon på axeln kämpar jag i 30 minuter med detta terapiarbete innan jag flippar ur och bara vrålar av frustration! VA FAAAAAAAAAN!!!!! Spänner kroppen allt vad jag orkar och bara vrålar AAAAARRRGGHHH!!!!! Om och om igen! Demonen hann i kapp mig och förpestar mitt liv igen. Fick till slut ordning på trasslet och körde fort som fan därifrån och resten av helgen var kanon.

Sedan jag kom hem har jag blivit av med parkeringsboten, fått med mig media ännu mer, fått goda råd från andra missnöjda kunder från Länsförsäkringar. Sålde skotern i ett nafs.
Kanske lämnade jag kvar demonen i Lofsdalen och fortsätter den här medvinden vågar jag aldrig åka tillbaka till Lofsdalen för då letar den jäveln upp mig. Det är jag säker på.

Så kom ihåg att aldrig lyfta på en sten om du verkligen inte behöver.
 

tjernstr0m

Välkänd medlem
3 dec 2011
104
0
16
Kramfors
Tråkig läsning. Jobbar själv för ett annat försäkringsbolag. Såhär behandlar man inte kunder på 2000 talet. Man kan inte ställa äpplen mot päron och tro att dom är lika, en villabrand bör ej jämföras med en krockad bil eller mc där man klarat sig från personskador. Hoppas dom gör rätt för sig så ni får erat liv tillbaka. (Och nej vilket bolag jag jobbar på hör inte hit så fråga inte det) Ni som känner er nöjd med att betala utan att ha använt försäkringen av respekt mot familjen tycker jag ni kan ta det någon annanstans speciellt om det rör samma försäkringsbolag som tråden handlar om.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Aftonbladet kom hem till oss i onsdags och nu ligger artikeln ute på:
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/boende/article16375206.ab
Vi försöker rida på mediastormen så länge vi kan och om ni går in och läser detta och gillar, delar och rekommenderar till andra. Vi försöker få respons och lägga lite tryck på försäkringsbolaget, vilket vi lyckas med när privatpersoner visar sitt missnöje över hur de hanterar detta ärende.
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Såg inslaget i SVT i går. Någon vidare reklam gör han på försäkringsbolaget då inte. Fyfaan vad dom sölar.
Håller tummarna för er. Så här ska det gå till när ens liv rasar samman!!