Nu har jag totalt kört ca 500 mil med titan denna vinter och kan utvärdera lite.
På långturen låg den mycket runt 2,6 liter milen som minst ca 2,2 och mest 3liter milen den drog runt 4-5 deciliter mer än 1200 turbon som var med på turen. Den tog runt 3% olja vad jag kom fram till under långturen.
Vi hade ett högt tempo på våra 207 mil med en snittfart på 49,4 kmh
Det vackraste på vår långtur var Slussfors till Nikkaluokta, sen från treriksröset längs med norsk finska gränsen tills vi svängde söderut mot Levi. Och även från Burträsk till blaikens vindkraftpark längs med vindelälvsleden var riktigt fint och där blev nog den roligaste körningen.
Titanen har riktigt bra lyse orginal och pidden är riktigt trevlig med blåtand och man kan läsa sms i displayen mm. Skönt med en stor tank oxå. Slidesen har inte slitits alls under vintern vad jag kan se. Jag är riktigt nöjd med denna maskin det jag / familjen inte gillar är 2takts doften och den högre ljudnivån jämfört med 4takt. Under påsken har jag kört tillsammans med 1200gtx och m9000 och det har tagit lika mycket eller mer bränsle än Titanen. De som går billigare är etec eller ace verkar det som st 600 låg på samma förbrukning.
Nästa år hoppas jag att jag har möjlighet att lämna denna i inbyte mot en 900ace turbo expedition, har provkört 900 ace turbo commander men tror mer på expedition även fast jag inte fått provköra någon ännu.