Modifikationer Skidoo summit zx?

rasseT

Medlem
12 jan 2014
26
0
1
Skellefteå
Tjenare!

Köpte mig en Summit 600 -00 förra säsongen och i slutet av vintern så vågade jag börja satsa lite mer i min körning, jag har nu under sommaren höjt styret så att jag ska kunna stå och köra (bekvämt) men tänkte kolla med er som kanske vet vad mer man kan göra för mindre modifikationer för så lite pengar som möjligt för att få lite roligare körning.

Körstilen som jag siktar på är väl att jag vill kunna vara ute i lössnö och burka och ha mig men att klättra lite är ju också kul!

Att byta skidor är inte aktuellt just nu eftersom att det kostar rätt mycket och det sitter nå lappskidor på nu. Kanske inte det snyggaste men det flyter bra på snön iallafall. Tänker inte heller förlänga skotern eftersom att det är lite för mycket jobb att börja ta ner hela boogien.

Har hört att det ska finnas något stag eller liknande mellan skidorna som man ska kunna plocka bort och då så ska skotern bli mycket lättare att bryta ut i burkningar osv. Någon här som vet vad det är för något?

Sen tänkte jag även kolla om någon vet hur spänd mattan ska vara eftersom att den började kugga i slutet på säsongen.

Tack på förhand! /Rasmus
 

Generalsnus

Välkänd medlem
23 feb 2010
118
2
18
Valbo
Du menar krängningshämmarstaget. Och ja det kan du plocka bort på ena sidan, och då går det lättare att burka.