Syrran har en sdi -07 där är statorisoleringen rejält bränd. Den fungerar dock perfekt med rätt värden på olika temperaturer, alla kablar och kontaktstycken är i bra skick och den har aldrig tänt nån felkod eller varit nått annat probelm.
Så den enda anledningen jag ser till att statorn har gått varm är att lyset har varit avstängt så statorn blev överbeladtad. Den fick en strömbrytare till lyset när den var ny och varje gång första ägaren var in med den på verkstan för service så var lyset avstängt.
Vet inte riktigt hur det blir på 440 med snuttipluttelsystem men jag vet att racingåkarna brukade koppla in extra värmeelement när dom monterade bort lamporna.
Det står även i instruktionerna till boondockerboxar att man måste montera ett motstånd med samma effekt som lamporna om man ska köra utan dessa.
Kan ju inte säga säkert att det absolut inte går. Med lite tur så går det jättebra men man ska ha i åtanke att väldigt många får problem.
En arbetskamrat körde 300mil med xenon i sin xp sdi utan bekymmer men väldigt många runt omkring oss körde bara nån enstaka mil så flög sensorn till hastighetsmätaren.
Blir statorn överbelastad=varm så kan packboxen på vevaxeln ta skada.