Montering av Go Pro.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Var har ni monterat era kameror? För och nackdelar? Gärna bilder på er montering. Nånstans på hjälmen ska jag ha den men vet inte var. Tips mottages tacksamt.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag har också min på vänster sida av hjälmen. Tror de är mest smaksak vars man vill ha den. Tror att jag ska montera ett fäste uppe på hjälmen så får man pröva det också :)

[video=youtube;23Qwam10zFE]http://www.youtube.com/watch?v=23Qwam10zFE[/video]
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Har haft den på höger sida av hjälmen. Mest pga att man är högerhänt. Men vänster är ju mer praktiskt med tanke på gasen. Har även provat ha den rakt uppe på hjälmen men tyckte inte riktigt om den vinkeln. Dock syns inte skotern så mycket i den vinkeln.
Sen har jag ett fäste på huven i riktning mot föraren.
Till iår blir det även bröstsele och pinne upp från ryggsäck :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag har ett fäste på vänster sida av hjälmen. Om du använder den vinkeln så se till att rikta kameran så bilden är från ungefär mitten av dina goggles till en bit över skärmen typ. Annars kommer man mest bara se backen.

Sen kör jag ett fäste på huven på skotern och i vinter har jag tänkt att ha ett stativfäste i ryggsäcken också så man kan ha kameran bakom sig, riktad framåt.
 

david_tomten

Välkänd medlem
21 sept 2012
112
0
6
luleå
Montade min på huven med en sugpropp. Tappade den och fick fara och leta i 10min innan jag hittade den. klantigt..
Annars har jag den uppe på skallen. Dlir att experimentera mycket i vinter på olika ställen.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag är sugen på att ha en käpp i ryggsäcken som man har kameran på. Någon som har något bra tips på en sådan konstruktion?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Fick över några meter Pvc rör sen lite eldragning så ska prova köra med det upp ur ryggsäcken. Dock kanske det blir lite känsligt mot kyla och hårda slag. Men ska prova iaf.
Sen har jag ett styrfäste som jag sätter fast gopron med.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
vart exakt har ni satt fast era på hjälmen? För måste ju bli skum bild om man sätter den för långt bak!? och kan ju va nice om man sätter den för långt fram så man ser hela kameran typ! Kan man få bort snabbfästet om man vill byta plats? antar man inte kan återanvända fästet men färgen på hjälmen sitter kvar iaF?
 

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
så här har ja satt min iaf, har 2 långa armar utåt och en kort uppåt, ville få ut kameran så man slipper filma så mycket av hjälmen







 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
sven-fala! Måste vara skönare och ha fästet under bandet för glajjerna! Måste du inte trä dom över kameran varje gång du ska av och på med dom? bara en tanke!
 

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
ähh, tar ändå aldrig av mig brillorna sen så gick det inte på min hjälm då de är en kant i vägen längst ner på hjälmen
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
jag har två fästen ett uppe på hjälmen och sedan ett på vänster sida av huven där jag har kameran riktad bakåt mot mig. hade 3 tidigare men det på höger sida av hjälmen har lossnat på något vis tur att inte kameran satt där.
 

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
jag testade att ha min gopro med sugpropp uppe på hjälmen, och den satt då kvar iaf och blev ganska bra vinkel på den :)