Motorlampa lyser Rmk 600 2012

sssssimon

Medlem
3 feb 2013
6
0
1
Hej som rubriken lyder så lyser min motorlampa på min RMK 600 2012 520mil och det hela började i våras när vattnet har kommit fram på myrarna och jag upptäcker att motorlampan lyser och inga defekter på maskinen. Nu har skotern gått 60mil sedan motorlampan började lysa och fortfarande inga problem med den och jag tror att det har kommit in vatten i något kontakt och slagit ut något men vad vet jag inte, kan man felsöka själv eller måste skotern till en aktionerad verkstad? jag har 20mil till närmsta och är inte sugen på att köra 40mil för att släcka lampan:eek:hwell:? Mvh :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Det är ingen audi detta.. fixar man felet så försvinner felkoden :)
Däremot visa fel kan ta några minuter att försvinna efter man har fixat det och man startat motorn efteråt.

Du kan visa i displayen vad den varnar på.
"Instrument Cluster Code Display
Active diagnostic trouble codes can be reviewed by accessing the instrument cluster’s diagnostic display mode.
The diagnostic display mode is accessible when a trouble code is active (MIL illuminated) and when the engine is running.
1. Set the parking brake.
2. With the engine running and the MIL illuminated, press and release the SELECT button or SET switch to toggle to the diagnostic display mode. When a code is active, the diagnostic display mode will appear immediately following the engine hour display.
"