motorspark de ultimata fordonet

john deere 340 power1

Semi PRO sledder
30 okt 2006
141
0
0
ystifinland
www.badassboys.net
igår startade jag motorsparken ett perfekt fordon för korta streckor på väg och is.Den går tyst,biligt och är lättstartad.Perfekt om man ska fiska och det inte är alt förmycket snö på isen. det här tycker jag är dä ultimata vinter fordonet -har du något kul fordon?
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
hej vad har du för motor på sparken och jag undrar om du kan lägga in ågra bilder okkså mitt bygge är avstannat för jag inte vet hur jag ska göra :confused:
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
såg på tv, skulle vara en motorspark tävling, en kille bestämde sig för att vinna, så han byggde värsta sparken..., hade gaaanska fina saker på den ^^ ;) tror den gick runt 160 om de inte var mer :p hehe tror han vann tävlingen xp
 

Ture_Tapio

Välkänd medlem
27 mar 2006
180
0
6
Matfors
motorspark är hur kul som helst... vi byggde några stycken för ett tag sen.. en med en 300cc från en ockelbo, en med en 125:a motor och handväxel, en med motor från en eu-moppe!!! tufft med el-start på sparken
 

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
Farsan blev "världsmästare" i motorspark för mååånga år sedan..

Var nog på slutet av 70talet eller i början av 80:)
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Farsan blev "världsmästare" i motorspark för mååånga år sedan..

Var nog på slutet av 70talet eller i början av 80:)
Nästan så han han blir min idol..
Fatta å ha varit världsmästare i en sån gren, skulle man kunna leva länge på! =)
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Kan ingen skicka in bilder lr nå på en motorspark..Jag har några gammla sparkar och en automatmoppe motor liggade ..så funderar på att bygga en men vet inte hur :S

Tacksam för bilder/Ritningar
 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
Hehe, kul att det finns folk som håller på med detta ultimata fordon :D

Jag byggde själv en variant för några år sedan, går inte så fort, men den är lätt och ger motorsågen upp är det bara att skruva dit en ny då "motorfästet" är en kopia av ett sågsvärd! Numera har den bytt ägare och hottats upp lite med "motorhuv" av aluminium m.m hehe....

Länk till min motorspark