Motorvärmare

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jag har när min kommer, ska montera själv, kan man på en bil borde inte skotern va värre.. hehe


tänkte du på nå speciellt?
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Funderarde att montera på ett defa kit på min men på heds så ville dom påpeka att det inte behövs.! För oljan som man ska köra med (shell's) ska visst vara i fin form ända ner till -42 om ja inte minns fel.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
behövs å behövs, å andra sidan behövs de väl inte heller i en bil... :D

men de kan va bra att ha ;)

man behöver typ inte ha i den mer än ½timme innan man ska ut å brassa...:)
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
yel_low skrev:
behövs å behövs, å andra sidan behövs de väl inte heller i en bil... :D

men de kan va bra att ha ;)

man behöver typ inte ha i den mer än ½timme innan man ska ut å brassa...:)
Näh ifs..! Hörde att vectorn har nån typ av tempspärr så att man inte kan åka ut å brassa fören den har gått upp i en vis temp..!! Hört nå om de?
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Nog är det väl bra med Motorvärmare.
Man sliter ju inte i onödan på grejorna.

Jo det stämmer att maskinen inte går att dra iväg med förrän motorn har nått tillräcklig temp.
Om jag fattat det rätt så är det tändningen som är styrd så man kan inte varva upp maskinen så variatorn slår in förrän rätt temp är uppnådd ..
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
innan skoterns dag sas de först, de skulle komma samtidigt som demo-maskin, men de verkar som att dom inte kommer ha nåra i tid?, men hoppet dör juh aldrig.. :rolleyes:
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Ojdå..!!=) Va på heds idag.. Fick med mig 05ans tillbehörskatalog;) Så hörde jag att mm'arna hade kommit till Sverige i veckan så skulle det ta max 2wks för dom att komma hit..!! Så före skoternsdag blire då inte... Jäkla va bra priser yamaha har fått på vissa grejor.. typ slajts 200kr... En 51mm matta till mm'aren 7000.. Är ju inte farligt för att vara Yamaha orginal...
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
hehe du får springa du..!!=) Var och köpte en förvaringsväska idag.. Sportväska kombi heter den:cool:
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
kul att se om de kommer innan helgen, sista dagen isf idag för dom att komma, menja tror inte vi får se dom i helgen, dröjer nog till mitten/slutet nästavecka tror jag.. :(