mountain cat 800

B

Biosteel

Akta dig att köra på SKÄR-torsdag bara.. överhettning brukar vara vanligt på arcticar före -04 iaf vad jag har hört av dom som har ägt arctics.
jag förstår att du heter clownie:laugh:
 
B

Biosteel

funderar lite på m5 också.. vilken skoter kan vara roligast Mc 600 eller m5 ? m5an har ju skönar körställning och längre matta men då har den ju mindre hästar. Hur är effekt skillnaden, skilljer det mycket i kraften i maskinen när man kör dom ?

gå på en mc600 M5 känns lite slö tyvärr men är en fruktansvärt bra budgetvariant personligen har jag aldrig kört en mc 600 men en zr 600 däremot och det fanns bra kraft i den men night stalker här på forumet kan nog ge dig ytterligare information :beer:
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Akta dig att köra på SKÄR-torsdag bara.. överhettning brukar vara vanligt på arcticar före -04 iaf vad jag har hört av dom som har ägt arctics.
Sprolla om arctics skär ofta, man har då haft dubbelt så kul med skotern innan den skär än vad man skulle ha med nått annan skoter.:argh:
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Akta dig att köra på SKÄR-torsdag bara.. överhettning brukar vara vanligt på arcticar före -04 iaf vad jag har hört av dom som har ägt arctics.
Jag har kört min med näst intill ingen kylning bra långt å den var inte ens i närheten av att gå varm.

funderar lite på m5 också.. vilken skoter kan vara roligast Mc 600 eller m5 ? m5an har ju skönar körställning och längre matta men då har den ju mindre hästar. Hur är effekt skillnaden, skilljer det mycket i kraften i maskinen när man kör dom ?
Jag skulle faktiskt gå på en MC600. Visst M5an har bättre/mordärnare chassi. Men du kommer sakna kraften från 600an. 600an har strax över 110hk och 500an har 80hk. Det är en skillnad på 30hk, å de märks kan ja lova dig.

M5an räcket till utan problem om de är ganska plant men när de börjar gå uppför så märks de att den saknar effekt. MC600 går bra både på led och i lössnö. Jag använder min MC600 mer som crossover och kan utan problem hänga på och ibkand tom. köra ifrån många betydligt starkare sportmaskiner på led. I lössnö är den lika lättkörd som den är snygg. perfekt balanserad och smidigare än de mesta. Uppför är den riktigt bra, har flera gånger klättrat ifrån längre maskiner med mer effekt i bra lössnö.

Tror du skulle bli mer nöjd med en MC600 än en M5a. Jag säger nu inte att en M5a är en dålig maskin, för de e den verkligen inte. Du får otroligt mkt maskin för pengarna.
 

NattenRiddare

Aktiv medlem
6 sept 2006
96
0
6
börjar fundera Mountain cat 1M 800 -03, hur smidga är dom ? vill som sakt ha en smidig skoter som är lätt att skråa och kasta runt :) funderar också på Lynx ranger mountain hur är dom att köra ? äre som en förlängd rave bara ?
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
En Mountain Cat 1M 800 är 384cm lång så spec smidiga vet ja inte riktigt om dom de. Har bara kört en på öppet fjäll så ja kände inte riktigt hur smidig den va. På led tror ja inte att dom e spec smidiga pga längden.

Kusinen hade en Ranger mountain 800 -04. Jag körde den bara nåra små stunder men intrycket jag fick från den var att den är otroligt lättkörd. Känns stabil å rejäl, man får inga tankar på om den ska hålla elr inte. Bottendraget var nästan de roligaste med maskinen, drar så in i h-vete direkt när den börjar driva. gillar att lyfta skidorna. Smidig å totalrolig maskin att köra :)
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Tja
Har en MC 800 -01 och den har en matta som är 365 och jag tycker att den är helt ok att leka med efter leden och helt underbar i lössnön=)
Den är inte lika smidig som en maskin med en 307 men det visste du säker redan=)
lite vinglig om man inte är van men det är ju en lössnömaskin.

Mvh Stefan