Mountainmaskin längs norrlandskusten?

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Hej!

Jag är så himla sugen på att ha en lössnömaskin, men den stora frågan är om det
funkar när man bor efter norrlandskusten? Ni som har långa maskiner kring luleå området får gärna
skriva vad ni tycker!

153"/155" är väll de som är intressant!
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Det funkar jättebra, kör ut den ur garaget, upp på släpet och åket till fjällen :).

Skojar bara, jag tycker det går fint men skulle jag bara köra på kusten hade jag haft en crossover eller kort maskin med mkt motor!
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
inte vet jag.. ska du puttra led spelar det väl ingen roll om du bor i luleå eller i jokkmokk.. nog finns det snö kring luleå där en lång maskin mår gott, men frågan är om det är rätt element för maskinen när man måste transportera sig långa sträckor på led för att hitta fläckar med lössnö. jag kör inte en meter i luleås omnejd utan 100% lössnö/fjäll, så för mig fungerar det utmärkt. vad ska du använda skotern till? kör du enbart kring Luleå tycker jag du ska köpa en crossover typ en crossfire lr renegade. kort suger dock i alla lägen utom på led. knappt det.
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Hade väll tänkt köra lössnö, klart det kan bli endel transport efter led. Men skulle väll säga att jag vill ha en skoter med möjlighet att bara vika av leden och köra var som helst.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
låter som du ska ha en halvlång..min förra skoter var en crossfire som jag var sjukt nöjd med. om det inte var så att alla andra polare började köpa långa maskiner så hade jag fortfarande haft kvar den. Riktigt bra i lössnön och gick som kulor och krut på led. Men tro inte att du kan haka på summitarna och rmk när det är ordentligt med snö/klättring..
 

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
köp en xtrim -10 eller nyare, 370cm lång matta och race boggi, smiskar de flesta efter leden och flyter bra i snön