Mxz 440 går dåligt när den är varm.

simon13

Välkänd medlem
2 apr 2010
490
1
18
Tjena en kompis har problem med sin mxz 440 02. Den går hur bra som helst tills den når arbetstemp då går den dåligt. har kollat kompet både varm och kall och den var bra. Och så har jag sett över förgasarna och ställt in dom rätt.

När man kör och den börjar gå dåligt så känns det som den misständer? kan det vara att statorn är kaput?
 

andersson90

Aktiv medlem
18 jan 2013
80
0
6
Sollefteå
Tjena en kompis har problem med sin mxz 440 02. Den går hur bra som helst tills den når arbetstemp då går den dåligt. har kollat kompet både varm och kall och den var bra. Och så har jag sett över förgasarna och ställt in dom rätt.

När man kör och den börjar gå dåligt så känns det som den misständer? kan det vara att statorn är kaput?


hejsan, har EXAKT samma fel på min rotax 467a, går som ett skollat troll tillsden blitt ordentligt varm, då hackar den lite å sen går det inte att varva över 6000 varv, stannar man å väntar en stund så går den bra igen tills den blivit varm igen,,

hör gjärna av dig om du hittat felet, jag ha fastna efter attt ha ställt in förgasarna och bytt alla slangar, pump, bränslefilter, rengjort förgasarna, känns som ja testat allt,

tacksam för svar :)