Mxz 440F

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Hej. Kan inte jag få köpa den till hösten?, nej men allvarligt talat, jag ska köpa en sån nästa år och du får gärna berätta lite om hur den är att köra, dämp med mera...

Du blir nog av med den utan problem för låt sig papp
 

WetWilly

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Boliden Sverige
Jag tycker att dom är ganska roliga för att ha och hoppa och burka med. Fjändringen är bra men jag tipsar dig om att köpa värre dämpare fram och fetare bak för då jävlar skulle den vara skön´, om man ska smiska dom på leden. men det räcker gott och väl med det man har. Men då kommer man till det negativa motorn är ganska slö ca 65-70Hk.
Men om du har kompisar som kör phazer och andra likvärdia masiner då spöar du dom.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
men inte är det väl så pass mycket som 65-70 hästar eller har jag fel, på skoterbanken står det runt 50 har jag för mig... Men jag har hört att de drar på ganska saftigt ändå för sin storlek... Vad ska du ta för den?? Såg en 98 tror jag på blocket för 32, det tyckte jag lät mycket med tanke på att nypriset stod i 50 tusen...
 

WetWilly

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Boliden Sverige
Jag hade tänkt mig 28 000kr och då får man med en högkamms matta på 32mm. Och det är ny renov. boggie nya lager och dämpare och främmre vaggan är ochså ut bytt. Det enda som är lite dåligt är skidorna dom är ju gjorda i något skit metall, så det skulle ha varit satt plast skidor på den. Men jag ska faktis sälja den nu så om du är serös så är det bara att du svarar. men jag har beställt en ny bakre boggie dämpare som inte ha kommit änn. Men borde komma till veckan.=)
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
28 är nog inte för mycket iaf, med tanke på mattan med mera. Nej, jag har inte pengarna ännu, jag ska köpa skoter till hösten. Jag har dessutom nyss fyllt sexton så jag kör min gammel ski-doo safari från -88. Men nästa år ska jag som sagt köpa en MXZ 440f eller liknande. Och då har jag råd =)

Lycka till med försäljningen. /Jeppe
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
såg förresten en 440f på blocket häromdagen för 35 tusen, och den såg visserligen snygg ut men hade gått dryga 1000 mil... Det lät nästan mycket. Jag undrar om det var en 97:a.. Vad var det för årsmodell på din??