Mxz 600 -00 Boggie...

L

Laggie

Vad tycker ni om boggien på mxz:an.. jag har min på fullt ihopkopplad och allt på hårdaste och tucktar man rejält så slår den ändå igenom när det kommer långa stora slag... den pallar inte på dom bakre fjädrarna... ska det vara så???
Också undrar jag vad det blir för skillnad om man har fulltihopkopplad boggie eller delvis ihopkopplad...

mvh / Lars
 

mathias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Typsikt Skidoo

Det e typiskt Skidoo med för klena dämpare...
Dom e gjord för Amerikanska fläskleder utan gupp, nä men allvarligt så måste Skidoo börja sätta in hårdare fjädrar för att man ska kunna köra lite hårdare.
Det kan vara bättre på den nyaste modellerna, det vet jag inte.
 

Nicke3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
43
0
0
Boggie problem

Ring till Jonssons allrep han hjälper dig med dina stötdämpar problem.
0933-20166 En mycket duktig kille som är lätt att komma överens med.
 

Juke

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Hmm...

Ja, de tycks ha problem med fjädringen, som original. Jag har också en MXZ 600 -00, men skillnaden är att alla de MXZ -00 som kom till Finland (jag är från Finland) utrustades redan på fabriken med sk. Finland-shimnig i stötdämparna. Det gick till på det sättet, att två snow-crossare från Finland flög över till Kanada och gjorde en modell på datorn hur Finska leder ser ut. Sedan testades fjädringarna och när fjädringen kändes bättre på dator och i verkligheten, byggdes stötdämparna om till alla -00 MXZ modeller (som skeppades över till Finland, alltså).

Jag hade också en -99, och på alla de som kom till Finland av denna modell (MXZ 600), byggdes fjädringen om, för att kunderna inte var nöjda med fjädringen som original. Garantin omfattade ombyggnaderna.