Mxz 600 -99

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
dom flesta i zx chassie ska ha 2,5 DL olja i kedjehuset.
Men kolla upp det för att vara 100%!
 

Formula_Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
Sundsvall/Vemdalen
Lyktdelare

Tänkte passa på och fråga ifall det är någon Skidoo ägare som har en lyktdelare över hemma i garaget?
Hör av dej ifall du har någon till salu.
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Timberjack skrev:
BR9ES om de är NGK.
Jepp, eller BR9EYA som har ett litet hack men annars är samma som "ES". EYA är bättre för skotrar. Hade en summit -99:a med samma motor som käkade stift ett tag, men sedan jag bytt till EYA har jag aldrig pajjat ett stift, bara bytt för att det är ny säsong.
 

black_parkas

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Bollnäs
Men priset då?

Jag tror inte han fått ett enda vettigt svar på den ursprungliga frågan.

Jag tycker det är skäligt att betala någonstans mellan 35-40k för en fräsch mxz 600.

För 40 lök bör det ingå lite trevliga tillbehör, kanske en lyktdelare, kapell, styrhooks, ja, du hajar... lite utrustning helt enkelt.

Är skotern fin och gått lite eller till fjälls så tycker jag absolut inte att du betalar för mycket om du hamnar mellan 35-40
 

black_parkas

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Bollnäs
Och jag måste tillägga att man får enormt mycket skoter för pengarna.
Klart att du blir frånåkt på en sjö av 800:eek:rna, och kanske även på leden av de modernare 800:eek:rna.

Men det är riktigt marginellt.
Jämförde m polarnas Pro X 2 800 -04 och en Renegade 800 -04 på is, och visst fick jag smisk, men det var inte med mycket.
Snabbare i starten än Renegade t.ex.

Jag köpte min 600 i fjol vinter och är riktigt imponerad av släden, speciellt lössnöegenskaperna som är klart över förväntningarna!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Trial and error....

Formula_Z skrev:
Jag undrar också över hur mycket man kan höjja styret innan man måste förlänga gaskablarna och elkablar ?
He he....

Finns nog inget exact svar på detta, utan det är nog bara att gå in i garaget och prova ! ;) ;)
 

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
Jo nånting sitter i botten på pluppen som gör just den unik. För mig har den "glappat" ibland. Aldrig på mogonen när man ska iväg första gången på dan, utan om man kört en sväng och stannar å pratar lite i 5 min. När man sen startar, nyper in gasen å TROR att man ska gräva en mindre skyttegrav så misständer de uta bara den. Men de e bara å reka lite på pluppen så blir de kontakt. Men de händer int ofta.... har kanske upplevt de 5-6 ggr på tre vintrar!!
 

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
nej det är absolut inget måste, alltid bra att göra säkert men det är ju som med allt annat i livet. Det är en bagatell, du vinner inget på det.
Dra åt dom relativt hårt men slit inte då blire bäst :)
 

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
Det beror ju lite på väderlek å sånna grejjer.
Men jag skulle säga kring 8.5kg och uppåt kanske ?

Det viktigaste är iaf att det är relativt lika komp på båda cylindrar, det FÅR diffa max 5 - 6 %