MXZ 600 ho -04 tar bensin som ett as

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
35
Jokkmokk/Boden
nån som har en likadan så man kan gämföra? min tar då närmare 4 l hela tiden . .. men den får nog lite för mkt.. för den går inte bra alls. . .. o alla instälningar är som dom ska vara! nå bra tips vad man ska göra? börjar vara less på komma 10 mil på en tank :p
 

renegade 1000

Aktiv medlem
22 jan 2006
82
0
6
norrland
har du provat att bestycka ner den(börja med lågfarten,där kan du tjäna massor).600-04 då har du väl 20 eller 17,5 i lågfart,ta ner den ett steg till 17,5 eller 15 så ska du se att det gör skillnad(min vart det stor skillnad på av att bara byta ut lågfartarna).Bluddrar den på gasen eller svarar den som den ska???
 

hilppari

Välkänd medlem
31 jul 2004
104
0
6
FINLAND
:\

kolla iafall insugsgummin e hela... har en likadan vänstra gummit var helt söndrit.... fixxade det o den svarade betre på gasen men jag har ännu samma problem med förbrukningen :s...

ski-doo pwnz
 

renegade 1000

Aktiv medlem
22 jan 2006
82
0
6
norrland
jag tycker du ska ta o byta lågfarten o prova.det är ju INTE dyra grejer o jag törs nästan lova att den blir både piggare o DRAR MINDRE SOPPA
 

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
35
Jokkmokk/Boden
hade in den till en mekaniker som skruvar ski-doo .. . allt var som de skulle vara tydligen.. men men inte fan går den bra för de
 

robbin135

Aktiv medlem
31 jul 2004
54
0
1
Larsmo (Finland)
Samma problem

Jag har precis samma problem med min mxz 600 ho -04. Den drar ***** mycket bensin och olja och så pluddrar den på låga varv. vad kan det vara för fel? provade att se på stiften idag och de var ganska svarta. Har nyligen bytt stift på den men den äter stiften... Hur ska göra för att åtgärda problemet?

Mvh: Robin
 
E

ejwbegysv

robbin135 skrev:
Jag har precis samma problem med min mxz 600 ho -04. Den drar ***** mycket bensin och olja och så pluddrar den på låga varv. vad kan det vara för fel? provade att se på stiften idag och de var ganska svarta. Har nyligen bytt stift på den men den äter stiften... Hur ska göra för att åtgärda problemet?

Mvh: Robin
Ett dynotest löser alla dina problem..
 

Tompi

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Kiruna
Windahl skrev:
hade in den till en mekaniker som skruvar ski-doo .. . allt var som de skulle vara tydligen.. men men inte fan går den bra för de
Ta den till en annan mekaniker som inte säger att allt är som det ska fast maskinen inte går bra, låter helkonstigt att säga så när den inte går bra.

Om du känner dig osäker på bestyckningen så tycker jag inte att du ska bestycka ner den utan att hålla koll på EGT (avgastempen).Om du ställer den för snålt blir det för hett och kolvsmältning är ett faktum.
Att "läsa" stiften brukar inte vara helt tillförlitligt.

Mvh
Thomas
 

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
35
Jokkmokk/Boden
har bestyckat ner den på lågfarten .. . stiften är ljusbruna. . och de kan ju inte bli så mkt bättre än så! nu går den ganska bra blödrar iaf mindre ! men den drar precis lika mkt bensin ändå .. .=/