MXZ 600 HO

DKarlsson

Medlem
29 dec 2007
44
0
1
Östhammar
Hej !!
Jag har precis köpt en ny MXZ 600 HO -07 men jag bor där det är snö fattigt och den åkningen jag får är när jag tar bilen och släpet och drar iväg.
Så det jag tänkte fråga är om ni har några bra tips om vad som kan behövas ändra (då jag inte vill skruva när man är på semester)
Tänkte mest på styrhöjare (jag är 185cm) och på ev fjädringsinställnig (85kg) men är även väldigt intresserad av att få höra allt annat som kan var bra att tänka på gällande den här skoter moddelen
Jag är ingen led människa utan åker mest utanför :)
Mvh Daniel
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Med tanke på styrhöjaren så är det ju bara att pröva sitta på skotern och i stånde ställning. Den kommer ju inte ändra sig så fort du far på semester :). Fjädringen är Individuell. Har känt på många nya revar att fjädringen är ovanligt mjuk. Beror helt på kör still.
 

DKarlsson

Medlem
29 dec 2007
44
0
1
Östhammar
Så sant, styrhöjaren ska man ju kunna prova ut i garaget. och fjädringen får man väll ändra vart efter man kör.

Jag har kolla genom forumet och alla skoter sidor jag vet men jag hittar ingen som säljer vindrutor, jag skulle vilja ha en svart lågruta till min skoter. Är det nån som vet vart man skulle kunna få tag i det ??