Mxz 670 97 surar..

N

Nordic

Amen tjenare.. Min 670 surar ner sig när man kör lugnt med den. Vet att det inte är nån puttermaskin och familje dragare men jag har monterat drag på den och drar pulka också. Då surar den och släcker stiftet på magnapull sidan. Den andra är helt perfekt. Men när jag kör skotern själv och pinnar på lite då och då så är det inga som helst problem.




Skidoo MXZ 670 ´97 + Brännanpulka :p
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Hej!
Kolla vad du har i mainjet. Skulle tro att du har 300 på variatorsidan och 270 på magnetsidan.Är det så så prova sätt i 280 på båda sidor och provkör. Kolla efter du kört riktigt hårt med den och kolla färgen. ska vara pepparkaksfärgade.Mvh Peter
 
N

Nordic

Hej!
Kolla vad du har i mainjet. Skulle tro att du har 300 på variatorsidan och 270 på magnetsidan.Är det så så prova sätt i 280 på båda sidor och provkör. Kolla efter du kört riktigt hårt med den och kolla färgen. ska vara pepparkaksfärgade.Mvh Peter

Okey men om färgen är pepparkak på variator sidan blir inte den knas om man mixtrar med den förgasaren? Jag är inte så haj på skotrar. :eek:
 
N

Nordic

Om den surar när du kör lugnt kan du testa sänka nålen ett snäpp eller 2

Okey de ska jag nog testa. Har hört samma tips av nån annan. Tycker den har dragit så mycket bränsle med. Körde kanske 10 mil på tanken och då är inte jag den som håller fullt hela tiden. Men det gör den väl om den surar ner sig..
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Är färgen ok på variatorsidan så är det väl bra där iallafall.Hur ser det ut på den andra sidan?
Nålen ska man inte gärna laborera med. Den ska stå i mitten läget och sedan är det bra där.Du ändrar bränsleregistret om du ändrar. Ställ den där om den inte står där. Skruva in luftskruvarna och räkna varven. Är det lika på båda skruvarna?
Att förgasarna är rengjorda tar jag som ett självklarhet ;)
Om du ska ta isär förgasarna så kolla vad det står på munstyckena. både pilot och mj.
Min standard 670 drog ungefär 2-2.2 liter milen vid lugn körning och var man gasglad en tank så hamnade åtminstone jag på runt 3 liter milen.
Mvh Peter :)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Har du bra och jämt komp? Har själv samma problem om man te.x har legat och kört efter leden halvgas och minder och sedan slår av så är den sur, men om man bara drar ur den lite och stänger på en gång så går den igång på en gång. Själv tror jag att det har med mitt dåliga komp att göra bara min teori.
 
N

Nordic

Jag har hittat mitt fel tror jag.. Hittade en knopp från ett tändstift i min tändhatt :D. Tändhatten satt inte ordentligt på plats och hoppade upp ibland. Så tokigt det kan bli...