mxz 800

bräken

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
tjabba! jag har planer på att satsa på en mxz 800 -01 i år för att använda som andra skoter...annars är man ju självklart yamaha RX slav :cool: , så jag undrar om Ni vet några fel och problem som är kopplade till just denna modell och årgång ? något speciellt att kolla vid kontroll av maskinen ?

tack på förhand till alla tips...
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
om du köper den så kommer yamahan mest att få samla damm tror jag. är så grymt mycket lättare och piggare att busa runt med :)

dock är du ju perfekt att ha en bus skoter och en fin skoter
 

Peter74

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
50
Östersund/Frösön Jämtland
Mxz 800 -01

Hej!
Rätta mig nu alla ski-Doo kunniga...
Men va det inte just -01:an som hade nåt jox med tändplattan/lindningen?

Är långt ifrån nån mästare på Ski-Doo, (gillar dem dock,tror att nästa maskin blir en he he) men just det tycks jag ha snappat upp nånstans.

Då bör man väl kolla i fall att det åtgärdats.
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
bräken skrev:
tjabba! jag har planer på att satsa på en mxz 800 -01 i år för att använda som andra skoter...
Jisses här har vi det gott ställt! Du kommer nog inte att bli besviken iallafall. Jag har också hör detta angående lindningen, men då har det uteslutande gällt Summitar. Om du känner för att snika ihop lite kan jag mkt varmt rekommendera en 700:a istället. Inte alls lika brutal, men med reedspacers och lite knix med variatorn så är den minst lika snabb. Och billigare...
 

Johnken

Aktiv medlem
28 nov 2004
76
0
6
44
Luleå
Standard fel på Mxz 800 -01or e väl som t.ex magnapullen som har tendens till att smälta å därmed gå sönder. E magnapullen bytt ska d tydligen inte vara några problem me den. Har själv en Mxz 800 X -01 å ja tycker d e en helt okej skoter! Skulle inte satsa på en 700a då en 800a inte är nå å sen skiljer d itt nå i bensinförbrukning å försäkring heller. Å sätter man reedspacers å fixar litte me variatorn så har du ännu roligare än me 700an =) Kanske en nerdrevning me, blir riktit rapp då!
 

Former Summit

Aktiv medlem
20 okt 2005
52
0
1
Luleå
MXZ 800 x-01

köp 800:an i stället , bättre dämpare i boggien och i fronten.
Kolla bara att sérvice medelandena är gjorda.
det ska vara bytt kolvar och expansionskärlet till kylningen skall vara utbytt.
Artikelnummret på expansionskärlet skall vara 509000167