mxz 800x??

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
hakar på din tråd.. undrar samma sak fast en 01:a..
edit: vad kan vara rimligt att betala för en sån i välvårdat skick runt 600mil?
 
Last edited:

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
01, 02

disclaimer: dessa är mina personliga uppfattningar, bör endast tas för de lekmannamässiga åsikter de är... :D

Jag skulle personligen kunna tänka mig ge kring 55-60 för en 02:a, ?-54 för en 01:a förutsatt att det är mkt bra skick. Ski-doo är ligger rätt höga i andrahandsvärde och 800:a är ju mest på dessa maskiner. En välvårdad Ski-doo 02:a kan mkt väl kosta >70 hos handlarna... Däremot kan man göra klart billigare affär om man hittar en som har flera skavanker, men då har man ju pyssel också... :rolleyes:
 

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
låter väl okej. men hur är dem i övrigt? något speciellt man ska kolla upp vid köp?
har hört mycket skit om dessa twin.. bla kolvarna? och tokhög bränsleförbrukning? eller är det bara lösa rykten?
 

johanstorm

Aktiv medlem
1 jan 2000
92
1
6
Jungsund Finland
Visit site
hejssan!
jaa nu har iallfall jag inhandlat en MXZ 800X 02a....så nu får man bara hoppas att den går som den ska....min hade tokhårda dämparinställningar, men har nu ändrat den så den är lite mjukare....annars så tycks den nog vara i rett så bra skick...hoppas jag iallafall??... jag köppte min för 4700€ motsvarar vel ungefär 45000kr? så jag tycker jag fick den rett så billigt...
så nu kliar det som faan i gastummen....meen de e vel bara att vänta på vinter nu, å snö i MÄNGDER!!!!!

ha de bra SKOTERFOLK!
 

Johnken

Aktiv medlem
28 nov 2004
76
0
6
44
Luleå
Tjaa.. har en Mxz 800x -01 så d e väl bara den ja kan svara för. Min har åxå gått i krokarna av 600mil och bensinförbrukningen ligger väl på vid normal till hård körning mellan 2,5-3 liter milen.. Varken bra eller dåligt..

E nöjd me skotern me tanke på va man betalat för den. För d e ju trots allt ingen ny skoter man köpt.

Sen e d väl d normala man ska kolla.. Jo, magnapullen har en tendens att smälta ihop på vårkanten vid varmväder å hårdkörning.. lr d har då hänt mej och några till ja vet på både Mxz å RAVE 800a maskiner. Men e den bytt ska d tydligen inte vara nå problem.
 

ChiefJonsson

Medlem
26 okt 2005
48
0
1
Vilhelmina
jag har hört en massa skit om -01 : orna.. iallafall RAVE 800 -01. Att många brukar ha prob´s med att dom skär. och bränsleförbrukningen. de är vad jag har hört. har aldrig ägt någon. så jag kan inte säga säkert.
 

Johnken

Aktiv medlem
28 nov 2004
76
0
6
44
Luleå
Ja att -01 RAVE går sönder vet ja inge om men min Mxz 800 X-01 har då inte haft nå allvarligare problem va ja då vet. Ja vet itt va du hög soppa förbrukning heller iofs...
 

johanstorm

Aktiv medlem
1 jan 2000
92
1
6
Jungsund Finland
Visit site
black_parkas> joo ja fick den faktist ganska billigt...mmm hoppas den går bra nu bara....har inte haft en 800 före nu, så har inte erfarenhet av en sån...men effekten lär nog räcka till iallafal;):) är det förövrigt nån som har en likadann och som kan säga nåt om skotern??:)