MXZ - Hjälp med framvagnsinställning

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Hejsan jag undrar vad det blir för skillnad om man använder sig av det nedersta fästerna för dom nedre länkarmarna <---tror jag det heter. Det är iallafall fästerna som sitter på trailingarmen ett fäste för övre länkarmarna och två olika till den undre länkarmarna. Hoppas ni hajjar min förklaring :p
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Är det en -98 vi talar om eller? En bild hade ju vart trevligt... :) Kollade på min Mxz men där har jag inga valmöjligheter vad gäller parallellstagen...inte på trailarmen iaf...men du kanske menar inre infästning?
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Här är en bättre bild sen idag...jag har alltså satt dom i nedre fästet nu...har inte provat köra så jag har ingen aning om det gör någon skillnad som sagt.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag är också väldigt nyfiken på vad dom där hålen gör.... Det är samma hål på f-2000 chassit.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag kan inte tänka mig annat än att det ändrar trailarmens och därmed skidans vinkel mot marken, sett rakt framifrån, heter camber eller caster men jag blandar alltid ihop vilken som är vilken :) Det övre staget är det ju skruvjustering på så de har väl två hål i det undre för att det ska kunna "följa efter"...
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Aha ja det kan det nog vara det står "rakare" nu än när dom satt i dom övre hålen.