Mxz x rev 550f

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

någon som vet något om 550f. ungefär hur hög toppfart har den?
 
E

ejwbegysv

Håll inte fullt över en blöt sjö i April månad.. då är det stor risk att den värmenyper på höger cylinder...
 

Mannberg

Aktiv medlem
14 mar 2006
96
0
6
34
luleå
mxz 55f

vill man vara snabbast i diken o krokiga leder är rev 440 hellre nått att föredra än rev 550f då dämpningen är ganska mycket sämre på F modellerna!
 
E

Ej medlem/Inloggad

okej, tack för svaren! men den är ju ändå 20 kilo lättare än 600an. men är inte det en perfekt lek skoter?!
 
E

ejwbegysv

Höger cylle blir varmare då den drar luften från vänster..

Nej det händer inte alla så klart men man bör tänka sig för eller köpa tempmätare..

När vi ringde till ÅF och sa att vi hade problem med våran 550f så behövde jag bara säga det så frågade han om motorn hade skurit :)
 

Mannberg

Aktiv medlem
14 mar 2006
96
0
6
34
luleå
joioo den är ju mer lämpad som lekskoter än en lakeracer! för vill man ha en skoter med nyare chassi och ändå inte vill betala alltför mycket är ju en fläktkyld perfekt! men jag skulle hellre rekommendera en äldre vätskekyld istället för än om den är några år äldre så blir det roligare! för du får ungefär 30 hk mer bara att köpa en vätske!
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
jag skulle du personligen ta en nyare maskin än en gammal fast det är effekt förlust...

bättre chassi o körställning gör det.
 

Mannberg

Aktiv medlem
14 mar 2006
96
0
6
34
luleå
jooo, de ligger nånting i det du säger men om du tänker att du köper en rev 550F -06 får du spotta ut cirka 60 tusen! Och du får en rev 600 -03 för samma pris! och chassiet och körställningen är ju samma och effekten mycket mycket mer! :p
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Jag toppade min mxz 550-06 till 125Km/h på mätaren och gps:en sa 105km/h.
Sålde en mxz 600-03 och köpte 550 till sambon och det är jag nöjd med, hon med :) . Jag åker en 600 sdi -04 själv och jag har bytt med sambon ibland när vi har åkt och jag tycker att 550 är jävligt rolig att åka på. Det enda som man kanske skulle vilja ha mer av är effekt. Fjädringsmässigt så är 550 precis lika bra om kanske inte t.o.m bättre än min 600.

Har åkt med folk som har haft betydligt effekt starkare maskiner (f7) och man hänger enkelt med så länge man inte hamnar på nån ***** sjö eller lång myr eller ett fjäll så att hastigheten hamnar över 100.

Billig i försäkring 1350:- om året :D