MxzX 440 -02 helt enkelt paj!

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Ja nu är det väl snart dax att ta farväl av skotern. den står på ett släp på väg till närmaste skoterverkstad.. Varför? inte va de bara för att min variator krånglade iaf.. Nejdu! Istället var jag ute och provkörde efter att jag hade försökt få till variatorn och det såg ut att funka bra så klart jag blev sugen att hoppa lite och efter 4-5 hopp så landade jag lite tokigt.. under 5cm nysnö så var det något som är väldigt likt ett klippblock. Resultatet = 2 20-30cm långa sprickor i chassit precis vid början av fotstegen, knäckt drivaxel, 2 spruckna boggiehjul, en spricka som går från tunneln och fram mot framvagnen, hålen där boggieskruvarna sitter har blivit "längre" med några millimeter, 1 skena av i boggin. Till råge på det här så har det kommit 15-20cm nysnö nu inatt och på morgonen fan va kul att va utan skoter!
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Jag förstår inte alls. Ska inte chassit på en sån skopter va STARKT? givetvis var det en väldigt hård landning. men.. det känns ju som om allt brakade ihop!
 

hilppari

Välkänd medlem
31 jul 2004
104
0
6
FINLAND
jaa mxz 440 X borde ju nog hålla fast det var en hård landning :S.....


Ski-Doo Mxz 600 REV -03 Pwnz You All
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Oavsett hur "cross-förstärkt" en skoter är så ska du se att det går att köra sönder den med rätt (fel) teknik, och att landa på ett klippblock är ju ett hett tips om man är less på skotern! :(

Tråkigt när sånt händer, vi lider med dig!
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
aj då :( svårt att se något positivit i det då... men du klarade dig utan skador iaf.
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Ja jag ska försöka få tag på min digitalkamera som nu är hos en kompis. Nja jag klarade mig fint, skotern stannade på en femöring, gjorde lite ont i fotsulorna och hälarna när jag landade bara, annars mår jag fint. jag får alla delar till skotern imorgon och det gick av nån väldigt dum anledning inte att få ut på försäkringen, 23 519:- gick kalaset på, lätt det dyraste hoppet jag har gjort :| men men till helgen så borde jag vara "fit for fight" igen! :D
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Nog måste du vara en hejjare på att meka om du fixar det du beskrev på några kvällar! :eek:

Se till att ta mycket bilder, det vore intressant att se!
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Jadu jag har precis plockat isär allt som behövs och nu är det bara väntan på delar, så jag tror det borde va fixxat till lördag förmiddag, men planer är ju som gjorda att gå i stöpet :)
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Nu har jag fått hem alla delarna och hela kalaset ligger i garaget, VILKET MÖRKER =/ fasen vad mycket små plock det blev, jaja jag ska iaf försöka få det klart till helgen, men nu börjar jag inse hur förbannat mycket jobb det blir! ni kan ju börja ta tid från och med nu! ;)