Några dagar med plusgrader så har ni lika lite snö som innan :bootyshake:men dock har vi typ ovanligt mycke snö här vid kusten än normalt å bara pudre
men nu tror ja it de blir nå + grader på ett tag iaf. it va dom har lova iaf men den som lever får seNågra dagar med plusgrader så har ni lika lite snö som innan :bootyshake:
man kan juh alltid kolla snödjupet på www.dundret.se men jag litar inte på deras snödjup alla gångerÄhh, jag är inte avis, inte alls! :eviltongue:
Nån gällivarebo som vet bättre än mig hur mycket snö det kan vara här ? Skulle tippa på en 60-65 cm kanske totalt.
Okej, Grymt härligt !Har väll kommit ca 2 dm till idag. sen har de blåst mycke, så på dom flesta myrarna är det bottenlöst puder om man har en kort maskin
Kan bara instämma.. Höll på att köra fast en gång.. Då äre mkt snöHar väll kommit ca 2 dm till idag. sen har de blåst mycke, så på dom flesta myrarna är det bottenlöst puder om man har en kort maskin
va i helvete har du kört i socker!!!!:laugh:De är som att köra i florsocker
Så länge man tar sig med RX'1an är det lite snö
Iofs var det bara ogjort att kompisen fastna med sin RMK 800'a.
Finns några fina puderställen (20-30 hårt och ca 70-80 puder) nu i trakterna runt pite men ändå inget mot Arvidsjaur ifjol.
50-60 i botten halvhårt och ungefär 50-60 puder på myrarna sen fanns det några djälvulska ställen där det säker var runt 1,5 meter...
RXan var kort och tog sig ca 1,5 meter från leden.. RMKn satte sig också fast på ett annat ställe...