när kommer snön i norrland kommer vi få en grön jul?

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Nog är det typiskt, har kört med bara glidar skotrar nu i 3-4 år ( ockelbo 300-s -79,yamaha et 340-81 ) och för 2 månader köpte jag en zr 600 för att få lite roligare i vinter. Men så kommer det ingen snö så lite less man är..
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Men nu har det varit ganska kallt i 2 dygn. -7 nu. Ska kolla SMHI om det är på väg någon frusen nederbörd också. Köpte ju en John Deere Spitfire igår som man håller på att fixa till. Synd bara att den är FARTkyld :D
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
EDIT: Det snöade inte länge, nu småregnar det istället.. :(
 
Last edited:

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
hehe ja .. de ska komma snö i januare den 1 sa dom på radion men de har dom sagt så många gånger förr så.. men hoppas vi får snö. så man kan leka lite :D
 

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
ja. jag är så ***** sugen fyfan. går snart in i en djup deprision om de inte kommer snö snart. har juh för fan köpt skoter i år :D
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Jag var ute och körde nyss. Det finns inte mycket snö här, men lite iallafall. Körde på leder och där var det inte mycket, kanske inte så bra för mattan? Första gången jag körde ganska långt med nyskotern, märkte att den varvar mycket som fan när man kör snabbt, ska det vara så? Alltså inte maxfart ändå var varvantalet nästan max?

Sen såg jag också att olj-lampan tändes i början när man drog i gång den, som om att man hade för lite olja fast jag nyligen fyllt på? Nån som har samma problem olje-ikonen?

Körde också lite på isen där var det mer snö, men blankis just under så man spann mest och snurrade runt hela tiden när man svängde. Dock roligt! Så annars går väl skotern OK tycker jag, låter lite konstigt ibland på tomgång och accet är väl inte det bästa + att den drar mkt soppa tyckte jag.

Mvh
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Kom nån centimeter här i Sollefteå igår lördag. Toksnöade som satan en kortare period.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Kommit 35cm hitills här bara idag:D:D:D Men det ska komma mer på tisdag också fan va härligt det var att kliva upp o knappt se ut:):)
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Ja vi hade inte en centimeter i början av helgen o nu har vi en bra bit över 30cm.. :D Bätre sent än aldrig säger jag.. Bara att vänta på att det ska frysa på på sjöarna nu då.. :rolleyes: