Någon mera som har upplever stora problem men tillbehörsleveranser 2014?

antenorgren

Medlem
9 jan 2014
26
0
1
hofors
Beställde min Lynx bd 600 3900 i april.


Beställde i samband med skotern drag, dragbåge, xtrim säte och extradynan.


Får hämta skotern 10e december, men utan dragbåge, drag och dynor. Istället kommer skotern med elstart och bukskydd (ej beställt med detta). Åf är trevlig så jag betalade en symbolisk summa för dessa prylar istället för att vänta på en annan maskin.


Jag fick igår 2014-01-09 drag och dagbåge men fortfarande inte dynorna...


Har Lynx förhastat sig med nya modellerna iår?


Är det någon mer än jag som upplever det så?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag fick också vänta på en del tillbehör. Det sista har väl precis kommit och det var kapellet.

Det är väl så då det är första året med helt nytt chassi och modell.
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
På min så hade dom monterat dragbågen direkt man jag fick bukskydd och drag efter nyår, men x-trim dynorna skulle inte komma för ens slutet på januari eller början på februari enligt min åf.
 

Wiker

Välkänd medlem
3 apr 2013
154
0
6
karlstad
sen leverans! ingen x-tremebumper fram, inga extra "hylsor" till skidhockar (orange), kapell med vid leverans, stort bukskydd (orange) monterad vid leverans, snötyg i fronten monterat vid leverans. dock stora problem vid leverans, bla inget regnr. :/ men den blev iaf försäkrad på chassinr. nu väntar jag på bumpern och resterande kompensation.
 

Wiker

Välkänd medlem
3 apr 2013
154
0
6
karlstad
Jag fick också vänta på en del tillbehör. Det sista har väl precis kommit och det var kapellet.

Det är väl så då det är första året med helt nytt chassi och modell.
vilket kapell köpte du?

bumpern som jag beställde skulle vara samma till rex och rex2 men tji fick finnarna, lr ja ,det blev ju jag i detta fallet ;) den passa inte. så det blev till att göra helt nya det.
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Remmarna har dom också problem att få fram, har inte fått min än och plockade ut maskinen i november...
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Jag beställde i april både maskin och tillbehör( Xtrim dyna+ extra dyna, bukskydd,Extra stora google facket, extra dunk, extra rem mm,
Fick maskin till skoternsdag med alla tillbehör utom Xtrim dyna och extra dyna.
Fick även då meddelade om att dynorna inte skulle komma förs slutet jan.

Enl min Åf så har det varit jätte problem med tillbehören, och är fortfarande till viss del.
Ska tydligen bero på att Brp har valt att flytta tillbehörs tillv och lager till ett stort för både Lynx, Ski doo samt Can am...

Kanske va därför som jag fick en Ski doo dunk :().
Min handlare säljer bara Lynx!!
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Tvärt om. Eftersom de startar upp mer tillverkning i rovaniemi så har lager fått flytta på sig till ny ort.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Tvärt om. Eftersom de startar upp mer tillverkning i rovaniemi så har lager fått flytta på sig till ny ort.
Dessutom har BRP lagt över ansvaret på schenker om jag inte minns fel. Och dom har helt missbedömt hur mycket det handlar om. Reservdelar fungerar ok, men nya tillbehör strular oerhört
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Jag fick höra DHL men oavsett så verkar de inte ha någon koll
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
jag har fått bukskydd,tunnelväska samt korta dynan men extra dynan lyser kraftigt med sin frånvaro så ungarna är inte helnöjda direkt..