Någon som haft med PDS AB I ÖSTERSUND att göra?? skandal

slinken

Välkänd medlem
1 sept 2009
206
1
16
Beställde först en "nyrenoverad vevaxel" till en 780 motor för 6000 kr. Fick hem en axel med dåliga lager som inte alls var nyrenoverad.

Pratar med ägaren och han säger jag ska skicka tillbaka den och jag ska få en ny axel skickad.

Hämtar ut den nya "nyrenoverad" axel. då har dom missat att pressa dit ett av de yttre lagren på veven. + att ett lager även känns dåligt.

Någon som vet vad detta är för företag? verkar ju så långt i från seriösa som man kan komma. Går även ej att ringa dit, utan man måste skicka mail så gubben ringer upp en. Ja vilket jävla skit ställe. Rekomenderas EJ!!

Tilläggas ska att axel kostar 6000 kr till en gammal 780 rotax motor. Då ska den fan vara riktad och bytt alla lager som är dåliga på!
 

Svartstreck

Aktiv medlem
8 feb 2012
54
0
6
Bispgården
Köpte en slutburk till nytron av han som ja hade problem att montera, åkte bort till Sport och Motor då jag ändå skulle till östersund, vi spånade lite å han kollade specar och yamahas sprängskisser och då såg han att jag missat att flytta över en avgaspackning :p
Så det var jag som tabbat mig och han skötte löste mitt problem :)

Så vi har väl haft olika tur :/
 

slinken

Välkänd medlem
1 sept 2009
206
1
16
jo. och då ska de vara bytt de som är dåligt. men dom snåla ju och byter bara yttre lagren. har ej kollat hur riktade dom är men ej övertygad om att det är bra.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Samma ägare som Sport & Motor eller Bluff & Båg som man även brukar säga.
Maken till ruljans på anställda har jag aldrig varit med om :)

Men måste även säga att jag har handlat där en gång med gott resultat så är inte helt negativ.
 

slinken

Välkänd medlem
1 sept 2009
206
1
16
Har varit och kollat upp axlarna hos ett riktigt företag. Dom slår på tok för mycket, och lagren är dåliga. Ett riktigt skämt. Borde spridas vidare att ingen ska köpa vevaxlar från denna man. Totalt skrot är vad man får för 6 tusen kronor!