Någon som kan förgasare bra ? Till Phazer 480 87:a!!!

Frizze

Aktiv medlem
9 nov 2006
52
0
1
Kopparberg
Hej. Nu är jag jävligt less på skotern. Är det någon som kan hjälpa mig?


Det är Förgasaren det är problem med. Den får alldeles för mycket bensin, så den blöddrar åt helvete. När man gasar fullt så går den i cirkus 40 kanske :p Och låter hur konstigt som helst.

Det är en Mikuni dubbel spjällförgasare. Se nedan, Skriv nummret på den sak/sakerna jag ska justera för att den ska få MINDRE bränsle!! :D


http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp?Type=18&A=18&B=8&Action=O

1. Välj årsmodell 1987, klicka sedan på "Go"
2. Välj PZ 480 Phazer
3. Välj Carburetor Assy
4. Kolla på bilden som kommer upp (sprängskiss på förgasaren)
5. Skriv svar på min tråd, vilket nummret som justerar bränslet, eller nått som har med bränslet att göra.


TACK PÅ FÖRHAND:D :D :D / En Ilsken skoterförare
 

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Om jag inte är helt ute och cyklar så byter du munstycket nr 15 till en mindre storlek för mindre bränsleblandning.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Om den nu skulle flöda över, vad är felet då da? Kan flotörerna vara utslitna? Eller nått annat?
Snarare flottörventilen. Tror det är #5 på bilden.

Har den helt plötsligt börjat med detta?

Kan också vara bränslepumpen som läker in bensin in i vevhuset.
Kollat choken så den inte ligger öppen?
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
tjena tjena... det är förmodligen nåt med förgasarn men pröva en sak innan ta bort gummibälgarna mellan gasarna å luftburken å testa. ja hadde nämligen en phazer som också gick 40(med bälgarna på) och 80 utan och det lustiga va att luftburken va tom:confused: men den gick ändå ½ så bra... Dock va den borrad till närmare 500cc och ej ombestyckad:rolleyes: jag tvivlar på att det är det men pröva är lite nyfiken...