nån som har samma problem med ski-doo

K

karlslok

Min ski-doo formula drar hemskt mycket tändstift,,varje gång jag ska starta den när den har stått ett tag
Är det så här på alla rotax motorer
Tycker också den är jobbig att dra igång får ju slita av sej armen
 
J

Johan.

RE: nån som har samma problem med ski-do

Tjena. Vore ju bra om du berättar vad det är för Formula :)
Jag har en F3a och för ett tag sen så krånglade den lite med stiften. Bytte till Championstift och tankade 98 oktan istället för 95okt och även fast den är uppbestyckad 2snäpp så är det inga probs. Försök att dra igång den utan choke bara.

Hejs.
 

steffemelloydn1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
69
0
0
Piteå Sverige
RE: nån som har samma problem med ski-do

Hej Johan.

Är eventuellt på G att köpa mig en F3:a men är lite rädd för det här med att den lägger igen stiften. Men det låter ju bra när du säger att det bara är att byta till Champion-stift.

Är dessa dyrare än NGK?
Vad har du för beteckning på Champ-stiften?
.___
/ __\
\__ \
/___/teffe´Me´Lloyd´n
-------------------------
Ski-Doo Grand Touring
 

Toby

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
RE: nån som har samma problem med ski-do

slå av choken direkt den startat....ski-doo:s tripplar e ganska kända för att käka stift på choken. Iaf MachZ:an har jag hört
 

FIII

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
RE: nån som har samma problem med ski-do

Med en skidoo trippel får man inte röra gasen när choken är i...då går ett stift. Har Själv en F3:a som aldrig käkar stift, så länge man vet vad man gör. Man kan prova bestycka ner lågfarten lite, eller skruva ut luftskruven. Sedan tycker jag att det är helt bortkastat att bestycka upp huvudmunstycket om man inte ligger å bränner när det är -35 grader. Bestycka istället ner en storlek, så går den bättre.
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
RE: nån som har samma problem med ski-do

Hei-enig med FIII. Man skal IKKE røre gassen før den går uten choke, også skal man begynne på pos2-stenge av når den starter-og stå og vippe den opp og ned til pos1 til den ikke faller ned på turtall-dette står i Owners Manual til min Mach Z som er ei felles bok for både FIII, GT, Mach1 og Mach Z CK3)kjør så rolig i 5min, (gjelder jo alle skutrer).
Min bruker ikke tendplugger..
TIPS TIL ALLE I FORUMET: Les owners manual! ;)
 
V

Viktor Stenman

RE: nån som har samma problem med ski-do

Ni tror inte att det kan var det att den får för mycket olja så den slår igen stiften??? det kan vara det tror jag...
 
A

André

RE: nån som har samma problem med ski-do

ja hade å problem med min formula men ja körde några tankar med oktanboster å då löste det sig!!!
 

rikard

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
RE: nån som har samma problem med ski-do

Jag kör med Champion RN3C (f3 -98)
 
K

karlslok

nån som har samma problem med ski-do

en ski-doo formula z för övrigt
 

Hellgren

Välkänd medlem
RE: nån som har samma problem med ski-do

De här två har helt rätt!!!


SLÅ AV CHOKEN DIREKT DEN HAR STARTAT....ski-doo:s tripplar e ganska kända för att käka stift på choken. Iaf MachZ:an har jag hört


Med en skidoo trippel får man inte röra gasen när choken är i...då går ett stift. Har Själv en F3:a som aldrig käkar stift, så länge man vet vad man gör. Man kan prova bestycka ner lågfarten lite, eller skruva ut luftskruven. Sedan tycker jag att det är helt bortkastat att bestycka upp huvudmunstycket om man inte ligger å bränner när det är -35 grader.

 
B

Bange

RE: nån som har samma problem med s

Tanka endast 98oktan, och sen är problemet löst,har inte bytt stift på hela vintern.
 
S

Skidoo såklart

RE: nån som har samma problem med s

Testa NGK EYA-stift,det tror jag funkar.