Nån som provat dessa burkar?

mrtrim

Aktiv medlem
19 jan 2006
56
0
1
Mora
m

Vet en som skaffa en sån där burk typ, på en 500 lynx, lät jävligt bra å blev piggare.
 

stadac

Medlem
6 mar 2006
14
0
1
Lycksele
Ja dom är helt klart prisvärda. Jag köpte en. Jag tror inte att skotern blir så pass mycket piggare, tror snarare att du tappar ca 2-3hk ur registret. Detta pga av att de nog inte är lika instämda som andra "fabriks preppade" burkar är, blir för låg temp i pipan osv. Men den lilla effekten som du kanske mot all förmodan skulle tappa märker man inte av, utan du tar igen det på ljudet.
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Har köpt en burk av den killen... Kanonfin passform ljudet blev störtskönt effekten blev nog detsamma men man får en viktminskning på ett par kg (5-7) och det är alldrig fel..

Nackdel!!! Dom har ingen tätningsbricka vid utblåset (kolla bilden). Vilket gör att det drar in lite snö i buken som blir onödig isbildning...
http://www.blocket.se/vi/7268155.htm?ca=1_3_s

Totalt sett helnöjd.. Har även svetsat in ett litet kors i utblåset för att sänka ljudet något...
 

Ture_Tapio

Välkänd medlem
27 mar 2006
180
0
6
Matfors
tikka gjorde ju nån slutburk med högre mottryck... gav 8hk eller nåt sånt (sjukt) till en rotax 800 power tec tror jag det var..
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Vrålapor

Har en polare som har en liknade till sin summit 600 -01 jävligt gött ljud, inte för mycket och inte för lite! Sen en annan kompis som har en på sin summit 800 -04 den där imot sticker de i öronen av på nära håll. Inte om man kör skotern, då låter de inte så jätte mycket. Men åker man framför eller bredvid låter som man har ett ilsket bi inanför hjälmen.... Ha'de