Neonrör?

Fastman

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Sverige
medlem.spray.se
Kan man montera neonrör på en skoter? Skulle bli skittufft med röda neorör under fotstegen. Är det möjligt att montera sådana på en Lynx Enduro -02. Behövs batteri eller kan man koppla ihop det med baklyset på något vis?

Är det lagligt?

Någon som säljer neonrör?
 

cougar_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
jag hade en polare som gjorde detta men rören gick sönder för att fotstegen var lite sladdriga och det uppstog brytningar.

han drev dem med baklyset och det fungerade bra

det kan bli problem om man ska över en kälad plogkant där nån har kört före så att det är ett hål för mattan så att man åker på fotstegen. men det borde gå att bygga nåt skydd.

Det såg jävligt fränt ut!!!

Lycka till
 

Fastman

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Sverige
medlem.spray.se
Aa iofs men man kan försöka få dit de med några gummibussningar eller så...kanske.

Just det, de klarar sig nog kanske inte om man far över en sån plogkant, men man kanske skulle kunna sätta det på insidan just vid kanten (i tunneln). Men skulle det funka, det är ju typ 3 cm till mattans kant. Fast det skulle ju lysa bäst mitt under fotstegen.

Något annat ställe man skulle kunna sätta de på? Längst fram i tunneln, där mattan vänder.

 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
http://www.danmobility.se/

Där har de allt i dylik "tjoller-väg" som man kan önska sig. Priserna är bra, kvalitén är det sämre med(?).

"Smaken är som baken" ;)
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Tänk på att drivdonen för neonrör som regel kräver likspänning 12 V. På de flesta skotrar drivs baklyse mm med växelspänning. Eftersom den spänningen är ganska ful och sönderhackad pga spänningsregulatorns konstruktion så finns det risk att man får ut betydligt mer än 12 V likspänning om man bara försöker likrikta den. Så mät och tänk en del innan du försöker koppla in något!
 

TjReal

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Feb-04 kl 07:45 PM (CET)]Då tycker jag ju hellre att ni skall ta och titta på dessa---->

http://sales.shaftek.com/sno-glow.htm
 

Fastman

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Sverige
medlem.spray.se
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Feb-04 kl 08:32 PM (CET)]Typ sådär ja som jag tänkt mig, ser ju grymt coolt ut. Fast de där kostade ju nästan 1000 spänn också.... får fundera lite... Kan man köpa de där i Sverige någonstans?
 
O

olle

http://www.danmobility.se/products.asp?c=214643289&n=517708620#xy coolt med neon!måste köra ett kort rör någonngång! vadå om du vill ha det snyggt får du nog lägga ut runt 1000 lappen!
 
D

Dennis Furberg

Danmobility e ju skit. Köp från kejll och company istället, billigare och rejälare grejer. www.kjell.com 69:- för ett rör och 59 för drivsteget...
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
men snälla.. inte fan kan man börja montera neonljus på en skoter haha!
Snart börjar väl folk montera alu vingar och 4" slutrör på skotrarna.

 

Strigo

Välkänd medlem
18 aug 2004
118
0
6
jag har själv lagt neon under huvrn vart rikigt bra du drar du drar ju kapplarna till lyset o jordar dom andra (röd kabbel till lyse o svart jordar du) du kan ju välja melan att lägga dom på halvljud eller helljus själv har man satt det på halvljus så de ska synas bättre framifrån men man vill ju ha de mörkt när man vill se o då har man ju helljus..

tack för mig
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Har man en Enduro 2002 så är väl en tusenlapp ungefär vad den minskar i värde på två veckor.... Är det dyrt skall man nog ha en billigare skoter.
 
M

Mxz583

Jag har beställt kit från shaftech. Beställde för 6 veckor sen, har inte fått det än.. Har ju betalat det i förskott med. Verkar inte vara så seriöst företag eller så är det posten som har tagit semester.
 
E

En som vet!!

Jöns

Seriöst??!! Hur länge tror ni det håller?? man kör in i nåt o då var den tusenlappen borta!!

Tänk till före ni köper!!