Nerdrevning mxz xrs 600-12

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Nu har man varit ute å kört sin första sväng med nya skotern. Men med knappt nå bärighet i snön å mycke snö så fick remmen jobba bra nog. Fastna ett antal gånger på slutet och till slut så slira bara remmen och vart förstörd så de bara vibrera i skotern när ja körde hem:( Skotern är en Skidoo xrs 600 -12 med 44ans matta med slp skidor som gått 30mil. Vet ej om den är nerdrevad men tror ej de så nu undrar jag vad som rekomenderas på denna modell? För jag antar att de var de som förstörde remmen i slutändan?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
En 600 ska inte ta rem..

Körde du in remmen?
Har du kvar hela plastkåpan över variatorn?
Kommer det snö på remmen?
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Ja jag vart försvånad jag också att de gick åt en rem så fort, men tanken var att de går för tungt nu med 44ans matta när man ej drevat ner den?

Jag har ej rört nå i variatorn. De skydd som sitter är sprängskyddet. Den var troligtvis inkörd eftersom jag köpte den när den gått 30 mil. Så de var min första sväng igår. Men mycke möjligt så kunna jag få nå snö på remmen eller så var de att jag fasta så hårt igår så remmen börja slira istället?
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Vilken rem har du, var Remmen rätt justerad? Ifall den ligger för lågt i
sekundären så är det typiskt att den ryker rätt snabbt speciellt ifall du kör fast och står och pumpgasar mycket, då den hela tiden börjar från för hög växel.
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Vet ej, Det står å tinar upp efter gårdagens färd. Men ska kolla idag å byta.

Ja jag antar att den borde varit de eftersom den hade ju varit inne på sin första service innan jag köpte den. Så jag titta ej så noga utan bara åkte ut å körde. Och han jag köpte den av ägde ju firman. De var han som hade kört in de 30milen och efter de gjorde de servicen.

Men de handlar ej om nerdrevning tror du?