Ni som kör Boondocker!

Galin

Välkänd medlem
4 nov 2006
220
0
16
36
Mörsil, Jämtland
Alla ni som kör boondocker och gjort något med variatorerna, kan inte ni posta i denna tråd och dela med er av setup och lite upplevda intryck?
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
Jag ska lämna ett svar bara jag får lite snö så det går att åka riktigt som det är nu så har jag bara kunnat testa full gas i ca 60-70 meter med lite snö så det bara slirar men det verkar lovande med bra gas respons o det knuffar på bra på det lilla fäste som finns men den setup jag kommer att åka blir anpassad för djupsnö..
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Diablos kit funkar bra men kostar ju en slant, körde det och var nöjd. Innan det åkte jag en 200-290 fjäder och typ 20-21g på Clicker 3, funkade bättre än orginal, blev piggare, en bra budgetlösning iaf. Det var på en 11a men lite styvare fjäder och mer vikt på c3 brukar funka på fint på alla 800 rotax för att få lite liv i dom dock är det ju budget så lika bra som ett kit blir det ju inte!
 

Setra415

Medlem
20 feb 2013
24
0
1
Avesta
Bra att någon fixade en separat tråd om -14 Boondockern. Har åkt kort Lynx tidigare och provat lite olika variator setup. Ska bli intressant vad vi alla får till för olika lösningar.
Har ej fått min 800 3700 än men hämtar troligen nästa vecka. Ni som redan provat sitter det verkligen en rak 40 helix original? Då förmaskinerna utrustades med 44/42 ! är jag lite förvånad.Om jag fattat rätt så sitter 44/42 i summit. Synd att de satt dit så mesiga ramper men får väl byta de själv då (suck).
Kan någon vänlig mäta styrhöjaren? Ska dit med en isovibe och måste ändra lite för att få dit den.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Bra att någon fixade en separat tråd om -14 Boondockern. Har åkt kort Lynx tidigare och provat lite olika variator setup. Ska bli intressant vad vi alla får till för olika lösningar.
Har ej fått min 800 3700 än men hämtar troligen nästa vecka. Ni som redan provat sitter det verkligen en rak 40 helix original? Då förmaskinerna utrustades med 44/42 ! är jag lite förvånad.Om jag fattat rätt så sitter 44/42 i summit. Synd att de satt dit så mesiga ramper men får väl byta de själv då (suck).
Kan någon vänlig mäta styrhöjaren? Ska dit med en isovibe och måste ändra lite för att få dit den.
Det sitter rak 40 på summiten = illa
 

Setra415

Medlem
20 feb 2013
24
0
1
Avesta
Det sitter rak 40 på summiten = illa
Japp fel av mig.
På andra sidan pölen verkar de dock montera 44/42 från början och det funkar där. Men det har väl att göra med sk. sea level. Förstår varför de envisas med 40 här men har lite svårt att acceptera det, fast det är en annan fråga och tråd så det tar vi där.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Japp fel av mig.
På andra sidan pölen verkar de dock montera 44/42 från början och det funkar där. Men det har väl att göra med sk. sea level. Förstår varför de envisas med 40 här men har lite svårt att acceptera det, fast det är en annan fråga och tråd så det tar vi där.
OT, men de sitter rak 40 även i nordamerika.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag har bara testat lite bd37 som ännu var under inkörning men trots samma skräp setup som i fjol så rör den på sig betydligt rappare , måste vara den lösare mattan o flackare vinkeln som bidrar.
Tycker även motorns mellanregister pushar mer. ska bli intressant o se hur bra den går att få till i år.
 

Galin

Välkänd medlem
4 nov 2006
220
0
16
36
Mörsil, Jämtland
Uppar denna tråd igen då det börjar vara så att alla borde fått snö nu så de hunnit provköra och ev. testat ny setuper.

Jag ska lämna ett svar bara jag får lite snö så det går att åka riktigt som det är nu så har jag bara kunnat testa full gas i ca 60-70 meter med lite snö så det bara slirar men det verkar lovande med bra gas respons o det knuffar på bra på det lilla fäste som finns men den setup jag kommer att åka blir anpassad för djupsnö..
Hur gick det med detta mange?
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
jo jag är rätt nöjd men är inte riktigt färdig än eftersom jag bara kört 13 mil dom första milen ville den inte varva riktigt så jag klickade upp rampen ett steg och då varvade den 8000 som jag ville men det varade bara i ett par timmar sen ville den varva 82-8300rpm vilket är för mycket så jag vill åka lite till innan jag är klar men den går betydligt bättre än en med std variator bestyckning och har bättre gas svar...
 

Jonasson22

Aktiv medlem
4 apr 2013
56
0
1
Stugun
Nå ... Va har ni för setup i variatorerna ??
M-performance i Mora fixar tydligen full effekt på 800etec ! Nån som testat ? Powercomander ??
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Full effekt har du redan i din 800e-tec, däremot fixar han lite rappare gassvar
 

Jonasson22

Aktiv medlem
4 apr 2013
56
0
1
Stugun
Har någon testat ? Som kan delge hur resultatet blir ? Hur stark ska motorn vara då ? Vissa reklamer säger 155 och dom tester ja sett visar på 140 , stryps inte effekten genom avgaskrav ??
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag var inne hos Mulle i förra veckan och då pratade han om att det skiljer i effekt på motorerna mellan skandinavien och amerika ( amerika ska ha lite mera effekt). Och det är detta han då tydligen kan fixa med ny mjukvara. + det är väl lite andra paremetrar som han också fixar med.

Nu säljs ju inte Lynx i amerika så frågan är vilken mjukvara det är i dom E-tecarna